וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טביעה משוללת יסוד

ענת קם

23.7.2009 / 17:54

עובדי מעריב נאבקים במערכת בקרת נוכחות המבוססת על טביעות אצבע. במכתב למנכ"ל העיתון כתבו: "החוק אוסר על המעסיק לחייב אותנו לתת את המידע"

עובדי מעריב פנו היום למנכ"ל העיתון רוני קליינפלד בבקשה שההנהלה תחזור בה מהכוונה להתקין מערכת בקרת נוכחות המבוססת על טביעות אצבע. כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, במערכת העיתון החלו לפני מספר שבועות לאסוף טביעות אצבעות של העובדים לקראת תחילת הפעלת המערכת, שהותקנה לאחרונה ליד שעון הנוכחות. חלק מהעובדים מתנגדים למתן טביעת אצבע וכמה מהם אף פנו לאגודה לזכויות האזרח בבקשה לבדיקת חוקיות הנושא. העברת טביעת אצבע לזיהוי נוהגה במספר כלי תקשורת בהם גלובס וחברת החדשות של ערוץ 2.

במכתב שנשלח לקליינפלד, עליו חתמו 55 עורכים, גרפיקאים, מפיקים ועוד המשתייכים לכל חלקי העיתון, נכתב כי העובדים תמהים על יעילות המערכת מאחר שהן לא תשמשנה לפתיחת הדלתות בבניין אלא רק לבדיקת נוכחות. לדבריהם, עולה מכך חשש לחוסר אמון בעובדים.

בהמשך נכתב: "למותר לציין כי כמי שעוסקים בעיתונות, אנו נתקלים לא אחת במקרים בארץ ובעולם בהם נפרצים מאגרי מידע שונים ונעשה בהם שימוש פסול. אין זה סוד כי החברות שמפעילות את המערכות הללו, ואוספות את המידע האישי אודותינו, אינן מצטיינות בשמירה עליו... אנו מבהירים כי בכל מקרה נמשיך לסרב להעניק דגימה של טביעות האצבע שלנו, שכן מדובר בפרט אינטימי, שהחוק אוסר על המעסיק לחייב אותנו לתת אותו. לאחרונה הטילה הנהלת מעריב כמה גזירות עלינו, העובדים, בהן הפחתת שכר, דרישה לוויתור על ימי חופש ודרישה לתשלום דמי חנייה. קיבלנו את הגזירות בהסכמה, מתוך הבנה למצבו הקשה של מעריב, ורצוננו לסייע בהבראתו".

טרם התקבלה תגובת מעריב.

  • עוד באותו נושא:
  • מעריב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully