וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנטה אחרת

ענת קם

28.7.2009 / 1:39

גורמים במחלקת התרבות של גלי צה”ל לא הצליחו להסתיר את אכזבתם ממינויה של אתי אנטה-שגב לתפקיד ראש חטיבת התרבות בתחנה, גורמים בתעשיה דווקא מפרגנים ליצחק טוניק על המינוי ה”פנטסטי” כהגדרתם

בכירי מחלקת התרבות של גלי צה"ל התקשו לקבל את מינויה של אתי אנטה לתפקיד ראש חטיבת התרבות של התחנה. אחד המועמדים לתפקיד, לצידה של אנטה-שגב, היה יורם רותם, עורך בכיר בחטיבת התרבות במשך שנים רבות וסגנו של מולי שפירא.

אפי בן אברהם, רכז מערכת התרבות, לא הסתיר את אכזבתו מהנחתתה של אנטה-שגב מבחוץ: "בשם העובדים האזרחים של מחלקת התרבות, אני יכול להביע צער שמפקד גלי צה"ל לא מצא לנכון למנות מי מתוך המחלקה שתרם בעשורים האחרונים להצלחתה הכבירה של חטיבת התרבות והמוזיקה ולהיותה גורם משמעותי בעולם התרבות הישראלי".

מולי שפירא הקים את מחלקת התרבות של גלי צה"ל לפני כ-40 שנה. מאז היה השליט הבלתי מעורער של עולם התרבות בישראל. הקו אותו הוביל שפירא בתחנה היה ממסדי פטריוטי ושמרני, שהיה אולי נכון בתחילת דרכו, אבל הפך פחות רלוונטי בשנים האחרונות. הקו של שפירא כלל הרבה תיאטרון ממסדי וזמר עברי לצד התעלמות מתרבות מודרנית, אומנות, תיאטרון חוץ ממסדי ואינטרנט.

בתקופתו החלו בתחנה הצבאית להעביר הופעות וקונצרטים בשידור חי ובמשך שנים רבות הוא מגיש מדי יום שישי את תוכנית התרבות "בילוי נעים" שלדבריו "אינה עוד שעמומון ליודעי ח"ן, אלא צירוף של קל וכבד, מוזיקה ספורט ומסעדות. זו הייתה השיטה שלי להגיע לקהל גדול". במהלך תקופת עבודתו בגלי צה"ל זכה שפירא בפרסים רבים בהם פרס סוקולוב על מפעל חיים. שפירא גאה ביותר בתכנית "ציפורי לילה": "המהפכה שלי ב 'ציפורי לילה' הייתה שנתתי את המיקרופון לא לאנשים עם קול נמוך שמדברים מהבטן אלא לאנשים שיש להם מה להגיד. כולם עברו שם ועשו את זה ללא תשלום".

"אתי היא לא פחות גלי צה"ל מכל מי שעדיין עובד שם"

עוד בטרם נודע על מינויה של אנטה לתפקיד הביעו בכירים בגלי צה"ל מורת רוח מהאפשרות שלתפקיד יוצנח מועמד מחוץ לתחנה. עדות לכך ניתן למצוא במייל ששלחה אנטה-שגב אל מפקד גלי צה"ל יצחק טוניק והופץ בטעות אל מערכות התקשורת יחד עם הקומוניקט שהודיע על מינויה. אנטה כותבת: "נמלאתי חששות בעקבות השיחה עם מולי. אני חוששת שגם הוא וגם יורם יתחילו 'לכרסם' בתפקיד ושיהיה אחר כך מאוד קשה לעשות את השינויים שדיברנו עליהם. מולי הזכיר לפחות חמש פעמים בשיחתנו את ציפורי לילה, ואת מעמדו של יורם רותם".

לוואלה! ברנז'ה נודע כי על השינויים המדוברים נמנית הורדת התכנית "בילוי נעים" ושיבוצו של שפירא כמגיש "ציפורי לילה".

לצד הקולות הנשמעים נגד מינויה של אנטה-שגב לתפקיד, בכיר בתעשיית המוזיקה בישראל, שאף עבד בעבר בגלי צה"ל אמר לוואלה! ברנז'ה: "המינוי של אתי הוא פנטסטי. היא היתה שם שנים, גם בתקופה הכי טובה של התחנה. אתי היא לא פחות גלי צה"ל מכל מי שעדיין עובד שם, זו לא הצנחה מבחוץ. זה מינוי מבריק. זה לא סוד שכולם חושקים בתפקיד וברור שיהיו שינויים. אבל אתי היא מינוי מצוין".

מולי שפירא אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "אתי היא מועמדת ראויה שהייתה שותפה להרבה דברים בגלי צה"ל. גם יורם רותם ראוי מאוד וגם לו יש הרבה תרומה אבל זו ההחלטה של המפקד".

ואנקדוטה לסיום: בדברי ימי גלי צה"ל מסופר על מועמדת לשירות בתחנה שכשהופיע בפני ועדת הקבלה לתחנה נשאלה מי הוא ראש ממשלת הודו והשיבה: "אני לא יודעת מי זה ראש ממשלת הודו, אבל אני יכולה להשיג לך אותו בתוך חמש דקות". המועמדת היתה אתי אנטה-שגב. השאר היסטוריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully