וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

די לטיוח

ענת קם

29.7.2009 / 11:39

חברים בחטיבה הצעירה של אגודת העיתונאים מוחים נגד הכוונה להשתמש בקרן השביתה של האגודה לשיפוץ בית סוקולוב. בר מוחא: "מעל 20 שנה לא התקיימו שביתות"

חברים בחטיבה הצעירה של אגודת העיתונאים מחתימים מאז אמש (שלישי) את חברי האגודה על עצומה המתנגדת לשימוש בכספי קרן השביתה של האגודה לטובת שיפוצים בבית סוקולוב. בעצומה קוראים המארגנים לדחות את ההצעה בטענה שמדובר ב"התנערות של האגודה מתפקידה ההיסטורי לשמש איגוד מקצועי שדואג לזכויות העיתונאים ומסוגל לתת להם גב במאבקים". מארגני העצומה, בהם העיתונאי חבר הנהלת האגודה יאיר טרצ'יצקי, מוחים על ההוצאה הנדרשת של כ-600 אלף שקל לטובת שיפוץ בית סוקולוב, סכום שיחייב אותה לקחת הלוואות.

שולחי העצומה מוחים על הדרך בה התקבלה ההחלטה על השיפוצים ועל השימוש בקרן. בנספח שנשלח יחד עם העצומה נכתב כי ההצעה הועלתה בישיבת הנהלת האגודה ביום שלישי שעבר, בה נכחו פחות ממחצית חברי ההנהלה בניגוד לתקנון. בנספח נכתב: "מצבה הכלכלי של האגודה הינו קריטי לחיזוק מעמד העיתונאים, וההכנסה ממסיבות עיתונאים הינה קריטית למצב הכלכלי של האגודה. בשל כך אין לשלול מהלך שכזה על הסף. עם זאת, לחברי ההנהלה הוצג מצג שלא סיפק כל נתון שעשוי לתת לנו אינדיקציות לחיוב או לשלילה. למשל, כמה דורשים המתחרים של האגודה על אולמות, כמה תוכל האגודה לדרוש על אולם אחרי השיפוץ, בכמה האגודה מעריכה שיגדל מספר מסיבות העיתונאים. מעבר לכך, בסוג כזה של מהלך יש צורך להעריך בכמה זמן השקעה תחזיר את עצמה, ומה הסיכונים שטומן בחובו כזה מהלך. נתונים שכאלה לא נמסרו לחברי ההנהלה, והם נתבקשו לסמוך על המנכ"ל ועל תחושותיו".

קרן השביתה של אגודת העיתונאים אמורה מטבע הדברים לממן את העיתונאים במקרה של שביתה. לפני מספר חודשים היה ועד העובדים של עיתון הארץ על סף שביתה וקרן זו היתה אמורה לאפשר להם לנקוט בצעד זה.

עוד טוענים חברי החטיבה הצעירה כי ועדת בית סוקולוב של האגודה שאחראית על השיפוצים בכפוף להנהלה, לא התכנסה אפילו פעם אחת בחמשת החודשים האחרונים. המארגנים מאיימם בנקיטת צעדים ציבוריים ואישיים תוך הטלת אחריות על חברי הנהלת האגודה.

בר מוחא: "הכסף לא צובר ריבית מספיקה"

יוסי בר מוחא, מנכ"ל אגודת העיתונאים, אמר בתגובה: "היום ב-12:30 יש ישיבה שתדון בנושא. קרן השביתה של אגודת העיתונאים שכרגע יש בה 150 אלף שקל בעצם שוכבת כאבן שאין לה הופכין. מעל 20 שנה לא התקיימו שביתות מזה 20 שנה ויותר והכסף לא צובר ריבית מספיקה. בכל מקרה הצעת ההחלטה שגובשה בישיבה בשבוע שעבר, שלא היה בה פורום ולכן מתקיימת הישיבה היום, אומרת שבכל מצב במידה ומערכת כלשהי מבין מערכות העיתונים או כלי תקשורת אחרים יחליטו על שביתה שתוכר על ידי הנהלת האגודה, ההנהלה תממן את השביתה בעלות קרן השביתה הקיימת ואף יותר מכך.

"בית סוקולוב הוא בניין ארכאי, מיושן, שלא מעט משרדי יחסי ציבור נמנעים מלקיים בו מסיבות עיתונאים בשל המצב שבו הוא נמצא. מבנה מיושן, אולמות וחדרים מיושנים, ריצוף שהתכלה ולכן נדרש שיפוץ מיידי לטובת חברי אגודת העיתונאים ובעיקר אלה הוותיקים שהקדישו לבית שנים רבות וכסף רב מכיסם כדמי חבר. פתאום צצים להם חברי אגודה, בעיקר צעירים, שביקשו הנחה משמעותית בדמי החבר בשנה הראשונה להצטרפותם לאגודה, וקיבלו אותה, מה שלא ניתן לוותיקים מעולם. אותם צעירים אף ביקשו לקיים מסיבת אלכוהול בפאב עם הצטרפותם, בסכום של עשרת אלפים שקל, וקיבלו אותו. שלא יבואו היום להטיף מוסר לחברי האגודה הוותיקים שמעוניינים בטובת הבית והמקום שהפך להיות ביתם השני והקדישו ממיטב שנותיהם לבית הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully