וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים למזוז: מנע הסכם שימחק חובות ערוץ 10 לקולנוע

ענת קם

29.7.2009 / 13:01

דורשים מהיועץ המשפטי לממשלה להתערב במשא ומתן על הסדר פריסת חובות הערוץ כדי למנוע מחיקת חוב של 26 מיליון שקל של הערוץ לקולנוע

איגודי הטלוויזיה והקולנוע פנו היום ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בבקשה שיתערב למניעת הסדר בלתי חוקי עם ערוץ 10 שימחק את מחויבויות ההשקעה שלו בקולנוע. בפנייה ששלחו באמצעות עורך הדין אמיר רוזנברג נכתב, כי במסגרת המשא ומתן לפריסת חובות הערוץ המתנהל בימים אלה, אין כלל התייחסות ל-26 מיליון שקל שהערוץ חייב להשקעה בקולנוע. השקעה זו אינה מחויבת רק מתוקף הסכם הזיכיון, אלא מתוקף חוק הרשות השנייה לפיו חייב כל בעל זיכיון להוציא בכל שנה שמונה מיליון שקל להשקעה בקולנוע ישראלי.

במכתב איגודי היוצרים נכתב, כי מחיקת 26 מיליון שקלים מחוב ערוץ 10 מהווה זלזול בקולנוע הישראלי, בחשיבות היצירה המקורית בישראל ובהראות החוק. יתרה מזו, כותבים הפונים כי מחיקת חוב זה עלולה לגרום לתגובת שרשרת אצל שאר גופי השידור המחויבים להשקעה בקולנוע ותגרום להפסקה מוחלטת של השקעה זו. מחיקת החוב עלולה לדברי איגודי היוצרים להוות תקדים לכך שחובות השקעה בקולנוע הם "חובות סוג ב'".

"ברור כי מחיקת חוב בסכום כה גבוה, על מנת 'להציל' את ערוץ 10, הינו מהלך המנוגד לחוק, והפוגע, פגיעה חמורה ובלתי מידתית בכל תעשיית הקולנוע הישראלית ובתרבות הישראלית", כותבים היוצרים. "אסור שהצלת ערוץ 10 תבוא על חשבון הקולנוע הישראלי... אין ספק כי לפנינו הפרה חמורה של כללי הרשות השנייה ותנאי הזיכיון של ערוץ 10. ויתור כולל על ההתחייבות להשקעה בקולנוע והארכת הזיכיון של ערוץ 10 ללא כל התחייבות קונקרטית בהסדר לתשלום חוב זה בעתיד יהיה מנוגד לחוק".

באיגודי היוצרים הוסיפו כי הם דורשים ממשרדי האוצר והתקשורת ומהרשות השניה להציג לציבור כל הסדר שיגובש עם ערוץ 10 בטרם ייחתם, בהתאם לכללי מנהל תקין.

ממשרד המשפטים נמסר כי המכתב התקבל בלשכת היועץ המשפטי לממשלה ותגובה בעניין תועבר לפונה כמקובל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully