וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חינוך רע

ענת קם

30.7.2009 / 0:23

עובדים של החינוכית המועסקים דרך חברת ניהול פרויקטים קיבלו הודעת פיטורים. העובדים זועמים: "בחינוכית חוששים שנתבע אותם, אבל אנחנו רק רוצים את מקום העבודה שלנו"

שמונה עובדי קבלן של הטלוויזיה החינוכית קיבלו בימים האחרונים הודעה על סיום העסקתם המיידי. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי מתוך 16 עובדים המועסקים בחינוכית באמצעות חברה ניהול פרויקטים, מחצית קיבלו בימים האחרונים שיחות טלפון ומכתבים המודיעים להם על סיום העסקתם בימים הקרובים, המאוחר שבהם ב-7 באוגוסט. חמישה מהמפוטרים עובדים במערכת "ערב חדש": שלושה תחקירנים, מפיקה ועוזר במאי. שלושה מהמפוטרים עובדים בתכנית הבריאות של החינוכית, "רפואה שלמה". כל העובדים מועסקים במשך כמעט תשעה חודשים.

לדברי אחד העובדים: "בחינוכית חוששים שכשנעבור את התשעה חודשים נתבע אותם שהם בעצם חברת כח אדם במסווה. לנו אין שום כוונה לעשות את זה, אנחנו רק רוצים את העבודה שלנו. איך הטלוויזיה החינוכית שאמורה להיות חינוכית עושה דבר כזה? ומה יהיה על 'ערב חדש' שאמורה להסתדר עכשיו עם שני תחקירנים לתכנית של שעה? במערכת מאוד לא מרוצים מהעניין הזה של פיטורי עובדים כל תשעה חודשים, זה פוגע במקצועיות". העובד סיפר כי נרמז לעובדים שמדובר בפיטורים בשל פגרה בין עונות, אולם גם "ערב חדש" וגם "רפואה שלמה" הן תכניות שלא יוצאות להפסקה.

הטלוויזיה החינוכית לא יכולה להגדיל את מצבת העובדים הקבועים, מעסיקה התחנה עובדי פרילאנס למשך תקופות קצרות. על פי חוק העסקת עובדים על ידי קבלני כח אדם, עובד קבלן העובד במקום מסוים מעל תשעה חודשים ייקלט בחברה המעסיקה כעובד מן המניין. בשל כך חברות רבות במשק מפטרות עובדים כאלו לאחר תשעה חודשים, אלא ש- Marmanet המעסיקה את עובדי החינוכית אינה מוגדרת כחברת כח אדם והעובדים חשים מרומים. כעת שוקלים העובדים המפוטרים את המשך צעדיהם ולא פוסלים פתיחה בהליכים משפטיים.

מהחינוכית נמסר בתגובה כי שחרור הפרילאנסרים בוצע בכפוף להנחיות הפרקליטות ונציבות שירות המדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully