וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אייל חומסקי ואורן יוניוב מחפשים דרך חוקית למיזוג

איילה צורף

30.7.2009 / 9:54

השניים מעוניינים להקים חברת רכש מדיה משותפת - ופנו לגורמים משפטיים עוד לפני שפנו לממונה על ההגבלים עסקיים, מחשש שזו לא תאשר את המיזוג

אייל חומסקי, מבעלי משרד הפרסום אדלר-חומסקי, ואורן יוניוב בעלי חברת המדיה יוניון מדיה, מנסים לקדם הקמת חברת רכש מדיה משותפת שתרכוש שטחי פרסום ללקוחותיהם - כך נודע ל-TheMarker. חומסקי ויוניוב נפגשו באחרונה ושוחחו על האפשרויות בעומדות בפניהם.

בפגישה עלתה סוגיית הממונה על ההגבלים, רונית קן, שייתכן כי לא תאשר את המיזוג ביניהם, ולצורך כך החליטו לפנות לייעוץ משפטי. כעת בודקים השניים עם עורכי הדין שלהם את האפשרות למיזוג, עוד לפני שיפנו לממונה על ההגבלים כדי לקבל אישור.

הרקע לחיבור בין השניים נוצר בתחילת יולי, אז החליט חומסקי לסיים את מערכת היחסים העסקית שהיתה לו עם מי שניהל את רכש המדיה של הקבוצה עד אז, עופר רושה. הפרידה מרושה, שהיה מנכ"ל חברת רכש המדיה מדיה.קום, נעשתה בטונים צורמים והשניים נמצאים כעת בהליכים משפטיים בעקבות דרישתו של רושה לקבל פיצוי בהיקף של מיליוני שקלים.

לאחר הפרידה מרושה החל חומסקי לחפש פתרון חלופי בתחום רכש המדיה ללקוחות משרדו. האפשרות לחיבור עם יוניוב עלתה מיד על הפרק. המכשול העיקרי בחיבור הזה עלול להגיע מצד הממונה על ההגבלים, שכבר פסלה בעבר את חידוש היתר הפעילות המשותפת בתחום רכש מדיה שקיבלה יונייטד (לשעבר חברת רכש המדיה של משרדי הפרסום שלמור-אבנון-עמיחי וראובני-פרידן). כמו כן פסלה הממונה את המיזוג האפשרי בין יונייטד לבין מיוז, חברת רכש המדיה של איש העסקים אליעזר פישמן, מחשש לריכוזיות יתר בענף.

אם יתקבל אישור מטעם של הממונה על ההגבלים, יצטרכו הצדדים לפתור בעיה מרכזית: כיצד יוכלו לרכוש יחד שטחי פרסום עבור פלאפון - לקוחה של אדלר-חומסקי, ועבור פרטנר - לקוחה של יוניון, בלא שהדבר ייחשב לניגודי אינטרסים. חומסקי ויוניון סירבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully