וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שמים פתוחים

ענת קם

30.7.2009 / 20:06

עמותת הצלחה תוכל לעיין בעתירה שהגישה חדשות 10 במרץ 2008, לאחר שדובר צה"ל העביר תמונות בלעדיות שצילם הלווין אופק 7 לחברת החדשות של ערוץ 2

בית המשפט העליון התיר היום עיון בעתירה שהגישה חדשות 10 לפני כשנה וחצי נגד דובר צה"ל לאחר שהעביר תמונות בלעדיות שצולמו על ידי הלווין "אופק 7" לחברת החדשות של ערוץ 2. הבקשה הוגשה על ידי עורך הדין אלעד מן בשם עמותת הצלחה, שפנתה לרשות להגבלים עסקיים בבקשה לבדוק אם יש עבירה על חוק ההגבלים העסקיים במתן ידיעה בלעדית לגוף תקשורת. התנועה ביקשה לעיין בעתירה שהגישה חדשות 10 נגד דובר צה"ל לטובת התלונה שהוגשה לרשות ההגבלים.

במרץ 2008 עתרה חדשות 10 לבג"צ בדרישה לצו שימנע שידור תמונות שצילם הלווין הישראלי "אופק 7" בתכנית "אולפן שישי" של חדשות ערוץ 2, או לחילופין יחייב את דובר צה"ל להעביר את התמונות גם אליה. השופטת מרים נאור דחתה את הבקשה והתמונות שודרו באותו ערב בערוץ 2. מספר ימים לאחר מכן העתירה נמחקה לבקשת חדשות 10 ובמקביל פנה עו"ד מן לרשות להגבלים עסקיים. בחודש אפריל האחרון פנה עו"ד מן לבית המשפט בבקשת עיון בעתירת ערוץ 10 נגד דובר צה"ל ובמשך תקופה ארוכה התנגדה חדשות 10 לבקשה, בטענה שהעתירה אינה רלוונטית לתלונה לממונה על ההגבלים העסקיים. היום התירה רשמת בית המשפט העליון גאולה לוין לעיין בעתירה.

עמותת הצלחה הוקמה בתחילת מרץ 2008 על ידי קבוצה של משפטנים וכלכלנים. מאז הקמתה פנתה התנועה לממונה על ההגבלים העסקיים גם בטענה לתיאום זמני פרסומות בערוצים 2 ו-10 באופן שעשוי ליצור הסדר כובל, וכן פנתה לממונה על הגנת הצרכן והסחר ההוגן במשרד התמ"ת בבקשה שיבדוק את חוקיות הופעת עיתונאים בפרסומות.

בהחלטתה כתבה לוין כי נקודת המוצא היא שלכל אדם זכות עיון בתיקי בתי המשפט, הנגזרת מעיקרון פומביות הדיון. בשל כך, על המתנגדים לעיון להציג הצדקה להתנגדותם. לוין כתבה כי חדשות 10 לא הצדיקה את התנגדותה: " התנגדותה (של חדשות 10 ע.ק) התבססה על חוסר רלוונטיות של עיון בעתירה לתלונת המבקש. היא לא טענה כי העיון בתיק יביא לפגיעה באינטרסים לגיטימיים שלה. העתירה עוסקת בעניין ציבורי מובהק של העברת ידיעות חדשותיות לידי גופי התקשורת. לא נטען כי יש לה נגיעה לעניינים שבצנעת הפרט או לעניינים המצויים תחת הפרטיות העסקית של מאן דהוא. במצב דברים זה, טענת העותרת לאי רלוונטיות ולהיעדר טעם, אין בה כדי להצדיק מניעת העיון בתיק".

עורך הדין אלעד מן אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: "אני מברך מאוד על החלטת בית המשפט העליון מהיום, שלדעתי היא צעד חשוב בדרך של מרשתי להוכיח את צדקתה גם בתלונה שמתנהלת מול הממונה על ההגבלים העסקיים. כעת נפתחה לנו הדרך לעיין במכלול הטענות העובדתיות שהציגה חדשות 10 במקרה הספציפי עליו התלוננה במסגרת העתירה ולראות כיצד התמונה העובדתית הזו משתלבת בטענות שהעלתה מרשתי במסגרת תלונתה לממונה. מוזר מאוד כי חדשות 10 בתגובותיה השונות לבקשת העיון נעמדה על רגליה האחוריות כדי למנוע עיון בטענות שהיא עצמה הגישה. תמיהה זו מתעצמת לאור הנושא שבו עוסקת התלונה של עמותת 'הצלחה' לממונה על ההגבלים. ייתכן שבחדשות 10 חושבים שבדיקה של הממונה את הנושא תביא לתוצאות מעניינות".

בחדשות 10 סרבו להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully