וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הושג הסדר להמשך הפעלתו של ערוץ 10

ענת קם

2.8.2009 / 16:01

החזר חובות הערוץ בסך 35 מיליון שקל ידחה ל-2012, או למועד קבלת הרישיון על ידי בעלי הערוץ. ההסדר טעון את אישורה של מועצת הרשות השניה

הושג הסדר לפריסת חובותיו של ערוץ 10. על פי המתווה עליו סוכם בין משרדי האוצר התקשורת, הרשות השניה ובעלי הערוץ 35 מיליון שקלים דמי זיכיון ותמלוגים ייפרסו החל מ-2012 או מרגע המעבר לרישיונות במידה וזה יוקדם. בעלי הערוץ יעבירו מיידית 10 מיליון שקלים לכיסוי חלק מחובות העבר.

מרגע תחילת הרפורמה בתקשורת והמעבר לרישיונות תוקם קרן להפקות מקור בגובה 60 מיליון שקל. האוצר יעביר מחצית מהסכום - 30 מיליון שקל, 15 מיליון שקל יועברו אל הקרן על ידי ערוץ 10 ו- 15 מיליון על ידי רשת וקשת. האוצר הביע את נכונותו להקדמת המעבר לרישיונות ותחילת פעילות ברית המועצות.

ההסכם טעון את אישורה של מועצת הרשות השניה. בשעה זו נועדת יושבת ראש המועצה נורית דאבוש עם המנכ"ל מנשה סמירה. גורם הבקיא בפרטי ההסדר ציין כי אין בו מענה לסוגיית חובות הקולנוע והוא מחייב אישור של ועדת הכלכלה והתאמות משפטיות.

ערוץ 10: נגדיל בשנים הקרובות את השקעותינו ביצירה מקורית

בערוץ 10 בירכו היום על ההסדר: "אנו שמחים על הנכונות והמאמץ המשותף מצידם של שר האוצר ואנשיו, של שר התקשורת ואנשיו, של יושבת ראש מועצת הרשות השניה ומנכ"ל הרשות השניה ואנשיהם ומברכים על החלטתם המשותפת להבטיח את קיומם של שני ערוצי טלוויזיה מסחריים בישראל. ערוץ 10 מתחייב לעמוד בכל חובותיו להשקעה בתכניות מסוגה עילית ולשלם את כל חובו בגין תמלוגים ודמי זיכיון. אנו מודים על מעורבותו של יו"ר ועדת הכלכלה ומברכים על החלטתם שרי האוצר והתקשורת להקים קרן משותפת לאוצר, לערוץ 10 ולזכייני ערוץ 2 אשר תשקיע בתכניות מקור מסוגה עילית ובקולנוע הישראלי.

מובהר, כי על פי ההסדר שגובש התחייבות ערוץ 10 להשקעה בסוגה עילית לא פחתה באגורה ואנו נגדיל בשנים הקרובות את השקעותינו ביצירה ישראלית מקורית. הנחנו בפני משרדי האוצר, התקשורת והרשות השניה את הערבויות שנדרשו לצורך הבטחת התחייבותנו זו. כעת, משנפתרה סוגיית הערבויות, משהסכים האוצר לפרוס את תשלום דמי התמלוגים ומשניאותו בעלי המניות להזרים סכומי כסף נוספים לערוץ, הוסרה העננה שמעיבה על הערוץ בשנתיים האחרונות. בבסיסו של ההסדר עומדת הבטחה לרפורמה מבנית של הרגולציה הנוכחית, אשר הביאה את ענף הטלוויזיה לסף קריסה.

מעל הכל אנו מברכים את עובדי ערוץ 10, את עובדי חדשות 10, את היוצרים, הספקים, הפרסומאים, המפרסמים ובני משפחותיהם על התמיכה הרבה במאבק להצלת פרנסתן של אלפי משפחות, הבטחת התחרות והבטחת קיומה של חדשות 10 שקולה העצמאי והצלול חיוני כל כך לדמוקרטיה הישראלית. ערוץ 10 מתחייב להמשיך ולייצר תחרות, להגדיל את ההשקעה ביצירה ישראלית מקורית ולהעמיד טלוויזיה שונה ואחרת לטובת הציבור בישראל".

גם זכייניות ערוץ 2 הצטרפו לשמחה. מרשת נמסר: "אנחנו מברכים על המאמצים הנמשכים לפתרון המשבר בערוץ 10. אנחנו מקווים כי המתווה שמוצע מטפל בכשלים המרכזיים בתעשיית הטלוויזיה. כשנקבל את פרטי המתווה נוכל להתייחס ביתר פירוט".

מקשת נמסר: "אנו מברכים על כל סיכום שבמסגרתו יטופלו הכשלים שהובילו למשבר בשוק הטלוויזיה בישראל. אנו מצפים כי הסיכום יבוסס על שוויוניות ולא ייווצר מצב של פגיעה או אפליה מול ערוץ 2".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully