וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי החינוכית פנו לבית הדין לעבודה

ענת קם

3.8.2009 / 17:42

העותרים, שישה מתוך שמונה עובדי הקבלן שקיבלו הודעה על הפסקת עבודתם, דורשים לעכב את פיטוריהם שלטענתם בוצעו בניגוד לחוק. החינוכית: "אין יחסי עובד-מעביד עם התובעים"

שישה מתוך שמונה עובדי הקבלן שפוטרו מהטלוויזיה החינוכית פנו היום (שני) לבית הדין האזורי לעבודה בתל אביב בבקשה לצו מניעה נגד פיטוריהם. בית המשפט יקיים דיון בנושא ביום חמישי. העובדים עתרו באמצעות עורך הדין ערן גולן נגד הטלוויזיה החינוכית, נציבות שירות המדינה וחברת מרמנת בדרישה לעכב את פיטוריהם עד לקיום דיון בעניינם וכן למנוע העסקת עובדים במקומם באמצעות חברת מרמנת. בפנייה לבית המשפט נכתב כי פיטורי העובדים בוצעו בניגוד לחוק, ללא שימוע ובחוסר תום לב.

שמונה עובדי קבלן שעבדו בטלוויזיה החינוכית דרך חברת ניהול הפרויקטים מרמנת קיבלו לאחרונה הודעה על פיטוריהם ללא שימוע. כל העובדים מועסקים קרוב לתשעה חודשים - התקופה שעל פי חוק לאחריה הם הופכים לעובדים מן המניין. לטענת העובדים כפי שהוצגה בבקשה לבית הדין, הם ממלאים את עבודתם באופן מוצלח וכי נאמר להם מפורשות על ידי מרמנת שהם יועסקו בחינוכית במשך תקופה ארוכה. למרות זאת, צוין בתביעה כי באזני עובדים שרואיינו לאחרונה על ידי החברה צוין כי אם יתקבלו יועסקו לתשעה חודשים בלבד. העובדים מצטטים שיחה שהתקיימה בין בכירי החינוכית דינה לניר ושמוליק כורזים לעובדת מרמנת שטענה כי היא מרגישה ששיקרה לעובדים כשהבטיחה אופק תעסוקתי וניוד בין התכניות.

בתביעה נטען כי סיבת הפיטורים שהוצגה בפני העובדים, פיטורים בשל חילופי עונות בתכניות, הינה שקרית מאחר שעובדים שעבדו בתכניות שיצאו לפגרה שובצו בהפקות אחרות של החינוכית. אחת העובדות שפוטרו מהתכנית "רפואה שלמה", על אף שהיתה בעיצומה של העבודה על העונה השנייה, שאלה על נסיבות פיטוריה ובחברת מרמנת השיב לה: "הועד לא מרוצה מכך שיש עובדי חוץ בחינוכית שלוקחים מהם את העבודה" העובדים תוקפים גם את סיבת פיטוריהם כפי שהוצגה על ידי החינוכית שטענה בכלי התקשורת כי הם פוטרו בשל הנחיות הפרקליטות ונציבות שירות המדינה.

בבקשה לבית הדין נכתב: "העילה האמיתית היא שהפרקליטות ונציבות שירות המדינה חוששים מקיומם של יחסי עובד-מעביד עתידיים ועל כן הם נוהגים בפרקטיקה בלתי חוקית של פיטורי עובדי חברת קבלן - שמוגדר כמי שאינו קבלן כוח אדם - לאחר תשעה חודשים כאחרון חברות השמירה או הניקיון".

מהטלוויזיה החנוכית נמסר בתגובה: "התובעים בבקשה למתן הצו הינם עובדים של חברת מרמנת, אשר חתומה מולם על חוזה העסקה, המסדיר את תנאיהם. למיטב ידיעתנו המדינה תבקש למחוק על הסף את הבקשה למתן צו מניעה מחוסר סמכות עניינית בהיעדר יחסי עובד-מעביד עם התובעים". טרם התקבלה תגובת מרמנת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully