וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסך מפוצל

ענת קם

5.8.2009 / 12:11

בניגוד לאיומיו של יו"ר איגוד המפיקים בעתירה לבג"צ בעקבות ההסכם עם ערוץ 10, פנו אמש 11 בתי הפקה לרשות השניה בבקשה שתגיע לפשרה מכובדת עם הערוץ

11 בתי הפקה פנו אתמול לרשות השנייה בבקשה שתגיע לפשרה מכובדת עם ערוץ 10 בנושא הסוגה העלית וסוגיית ההשקעה בקולנוע על מנת לאפשר את המשך קיום הערוץ. לדברי החותמים, אסור לשכוח את אלפי עובדי התעשיה העובדים בתכניות שאינן סוגה עלית, המהוות את רוב השידורים בטלוויזיה, שפרנסתם נמצאת בסכנה.

בתחילת השבוע אמר יושב ראש איגוד המפיקים מוש דנון כי איגודי היוצרים עתידים לעתור לבג"צ נגד ההסכם המתגבש עם ערוץ 10 בשל ההקלות המפליגות שיש בו וההשלכות האפשריות על ערוץ 2 לדברי מפיק בכיר חבר איגוד המפיקים, "מוש דנון מדבר בשם מטה מאבק היוצרים, לא בשם איגוד המפיקים. איגוד המפיקים לא קיבל החלטה לעתור לבג"צ. המפיק הדגיש כי אין כוונה לפצל את איגוד המפיקים.

לדבריו, "הז'אנר הלא עילי הוא הרוב בטלוויזיה ועובדים בו הרבה אנשים. כשמדברים על חובות תוכן צריך להביא אותו בחשבון. הרגולציה צריכה להבין שיש מצב כלכלי ואי אפשר להתעלם ממנו. מה הרשות תעשה כשרשת תודיע שהיא לא יכולה לעמוד במחויבויות? הרגולטור צריך לבוא לקראת הזכיינים כי אם רשת, קשת וערוץ 10 מפסידים כנראה שהרגולציה לא נכונה".

על המכתב שנשלח ליושבת ראש מועצת הרשות נורית דאבוש והמנכ"ל מנשה סמירה חתומים אפרת דרור ויואב פרץ מאולפני הרצליה, גבעון שניר ומיכל בן דוד מריאליטי הפקות, חיים מנור ממעגלות, איתן אבוט מאבוט-רייף-המאירי, אסף גיל, עידו צוקרמן מבאזז הפקות, דנה עדן מדנה הפקות, עדי גולן מחברת ג'יני הפקות, עמי אמיר מחברת מטר+, אורי דיקשטיין משמיים הפקות ואילנה זיו מחברת זיו 10 שמפיקה את תכנית הבוקר של ערוץ 10. רבים מהמפיקים האלה הצטרפו להפגנת ערוץ 10 מול ישיבת הממשלה בשבוע שעבר.

במכתבם כתבו המפיקים: "תכניות הטלוויזיה שאינן ז'אנר עליון הינן רוב השעות אשר ממלאות את שעות השידור של הטלוויזיה המסחרית. תכניות כמו כוכב נולד, ארץ נהדרת, עדי אשכנזי, משפחה חורגת, הישרדות, האח הגדול, המרוץ למיליון, תוכניות טוק שואו, שבוע סוף, תכניות תחקירים כמו אמנון לוי וכלבודק, משחקי טלוויזיה כמו אחד נגד מאה ועוד... אין ויכוח לגבי חשיבותו הרבה של הז'אנר העליון, וצריך להלחם בכל דרך על שימורו הנאות, כמרכיב מרכזי בכל לוח שידור, אבל לצד זאת אנו מבקשים מכם לא לשכוח כי בתעשייה זו עובדים אלפי עובדים היוצרים תוכניות טלוויזיה שאינם בז'אנר העליון והם הלחם והחמאה של ערוץ משדר, ופרנסתם נמצאת כיום בסכנה".

המפיק הבכיר הוסיף: "צריך להגיע לפשרה מכובדת. לא יכול להיות שמנשה סמירה ידרוש מערוץ 10 להתחייב ל-69 מיליון שקל סוגה עלית ב-2009 ועוד 58 מיליון ב-2010. זה אומר שהערוץ יצטרך להשקיע לפחות את אותם סכומים בז'אנר תחתון. להיות צר אופקים זה להגיד אני רוצה לסגור את ערוץ 10".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully