וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלטי הפרסום חוזרים לאיילון

איילה צורף

5.8.2009 / 15:38

עמותת אור ירוק: "לא ברור מדוע שר התחבורה נחפז לאשר הצבת השלטים מבלי שהוכח שהשילוט אינו מסכן נהגים"

ועדת הכלכלה אישרה היום את התקנות החדשות לפרסום חוצות וקירות בנתיבי איילון. זאת לאחר שנתיים וחצי שעברו מאז הוסר שילוט החוצות בנתיבי איילון לאור פנייה לבתי משפט של ארגונים ירוקים.

השינויים העיקריים בתקנות החדשות שאושרו מתייחסים להקמת שלטים על גבי אדמה חקלאית (בדומה לשלטים המוצבים בקצהו הצפוני של איילון). מעתה, לא תותר הצבות שילוט באדמה חקלאית או שטח פתוח לצד הכביש.

כמו כן, לא יותר פרסום על גבי בנייני מגורים, גשרים או גדרות. מאידך, יותר פרסום על גבי בנייני משרדים, בדומה לבניין בצומת ההלכה. בכל הקשור לפרסום על גבי בנייני מגורים בתקופת שיפוצם, יותר הפרסום עד לתקופה של 24 חודשים לכל היותר. לאחר מכן, תהיה החברה מחוייבת להסיר השלטים גם אם לא הסתיים השיפוץ.

היעדר פרסום באיילון פגע בחברות שילוט חוצות בשנתיים וחצי הללו. בין הבולטות שבהן: ברעם פרסום קירות. באחרונה הודה גיא ברעם, מנכ"ל ובעליה של החברה, בראיון ל-themarker כי ההסרה הגורפת של שלטים מאיילון לפרק הזמן של שנתיים וחצי הסבה לו נזק של 10 מיליון דולר בהכנסות. להערכתו התקנות החדשות יביאו לירידה של 50% בכמות השלטים באיילון.

בתגובה לדברים מסרה עמותת אור ירוק: "לא ברור מדוע שר התחבורה והבטיחות בדרכים נחפז לאשר את הצבתם של שלטי החוצות בכבישים ראשיים מבלי שהוכח שהשילוט אינו מסכן את הנהגים בכביש. בימים אלו מבצעת הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מחקר אשר בודק את הקשר שבין שלטי החוצות והסחת דעתם של נהגים".

חברת ברעם מסרה בתגובה: "אנו מודים לכנסת ולועדת הכלכלה שהסדירו את ענף שילוט הקירות. אנו מקווים שהשילוט יחזור בהקדם כשיתקבלו האישורים המתאימים. נמשיך לפעול על פי חוק, ונקווה כי הרשויות יחמירו עם מי שאינו עומד בכללים"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully