וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון בהלם

ענת קם

5.8.2009 / 23:29

האם עורכים בוול סטריט ג'ורנל הונחו להפסיק לכבד אמברגו המוטל על ידיעות? paidcontent.org מדווח כי האתר יכבד רק ידיעות אותן יקבל באופן בלעדי

אתר האינטרנט האמריקאי paidcontent.org מדווח כי הוול סטריט ג'ורנל הורה לעורכיו להפסיק לכבד אמברגו על ידיעות המועברות אליהם. עורך האתר, רפעת עלי כותב כי המדיניות החדשה אושרה על ידי כמה מקורות אולם דובר העיתון הכחיש את הדברים ואמר: "אין שינוי במדיניות האמברגו שלנו. אנו מכבדים את העסקאות אותן אנו מסכמים". עלי כותב כי לא כל אמברגו דומה לאחר ולדברי מקורותיו, הוול סטריט ג'ורנל יסכים להמתין עם פרסום ידיעות בלעדיות, אך לא כאשר כלי תקשורת אחרים מעורבים, אלא אם הסיפור נחשב גדול מספיק.

על פי paidcontent.org, שבבעלות הגרדיאן במרץ האחרון הוחלט בוול סטריט ג'ורנל לדרג את עיתונאיו לפי הסקופים אותם הם מביאים. עלי כותב: "אנחנו לא יודעים אם שני המהלכים קשורים, אך אנו יכולים לשער שהמדיניות החדשה של לא לכבד אמברגואים נגזרה מהמדיניות הקודמת". עלי מצטט מזכר שהפיץ רוברט תומסון, העורך הראשי ומנהל הוול סטריט ג'ורנל, במרץ האחרון: "אפילו כמה שניות של קדימות הן יקרות ערך עבור סוחרי מניות ואגרות חוב - אותו סיפור יכול לפנות לקהל קוראים רחב, אבל ערכו פוחת ככל שהזמן עובר... בהתחשב במציאות החומרית שלנו, מעתה והלאה כל כתבי העיתון יישפטו, בצורה משמעותית, על פי הבאת הסקופים שלהם".

בשל המדיניות החדשה, אירעו לאחרונה מספר מצבים משונים בסיקור המדיה הטכנולוגית. כך לדוגמא, ההשקה של דף הבית החדש של יאהו!, דווחה על ידי כתבת העיתון ששברה את האמברגו ופרסמה סיפור חלקי שהתבסס על מקורות עלומים, ובמקביל עמיתתה למערכת, אף היא תחת האמברגו, העלתה ידיעה המבוססת על ראיון עם בכיר בהנהלה שמעורב בהשקה, בעוד עיתונאים אחרים נשארים כבולים לאמברגו ומחפשים את זווית משלהם לסיקור. מקרה נוסף ארע כשסוני הוציאה הודעה על ה-E-Reader החדש שלה שהייתה אמורה להיות באמברגו עד לשעות הלילה, אך בוול סטריט ג'ורנל פרסמו אותה אחר הצהריים בשל המדיניות החדשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully