וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאבוש דורשת מערוץ 10 ערבויות לכיסוי החוב לקולנוע

ענת קם

6.8.2009 / 16:42

הרשות השניה מבקשת ממשרדי האוצר והתקשורת ומערוץ 10 הבהרות בנוגע להסדר עם הערוץ וכן לוח שידורים לשנים הקרובות שיראה השלמת מחויבויות תוכן

יושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש הודיעה אתמול (רביעי) לשר האוצר יובל שטייניץ, שר התקשורת משה כחלון וסגן יושב ראש דירקטוריון ערוץ 10 מודי פרידמן כי אם עד יום ראשון הקרוב בשעה 10:00 לא יועברו לרשות הצעות להסדר שיאפשרו קביעה שהערוץ עמד במחויבויותיו, או לחילופין תודיע הממשלה כי בכוונתה לתקן את החוק בצורה שתאפשר את הארכת הזיכיון בשלושה חודשים על מנת לאפשר את המשך המשא ומתן, יתפרסם המכרז על ערוץ 10.

במכתבה הביעה דאבוש חוסר שביעות רצון מההסדרים עם הערוץ שהוצעו בימים האחרונים וקבעה כי הם אינם מאפשרים את הארכת הזיכיון. דאבוש מדגישה את נושא התוכן ודורשת מערוץ 10 להציג ביצוע בפועל של דרמה וסרטי תעודה או נכונות להפקדת ערבויות בנקאיות בסך 54 מיליון שקל בנוסף למחויבויות הקבועות בחוק של שנת 2009. כמו כן דורשת דאבוש הצגת לוח תכניות לשנים 2009-2011 שיציג את דרך השלמת החוסרים בתוכן.

בנושא סוגית הקולנוע, דורשת דאבוש מהערוץ להציג נכונות לערבות בנקאית לכיסוי החוב בגובה 24 או 36 מיליון שקל, בהתאם להחלטת המועצה שתתקבל בעניין זה בישיבתה ביום ראשון הקרוב. דאבוש דוחה את טענת ערוץ 10 כפי שהוצגה במכתב ששלח לפני מספר ימים, לפיה מחויבויות ההשקעה בקולנוע נקבעו בחוסר סמכות. הערוץ טען במכתבו כי יעתור לבג"צ נגד ההחלטה לחייבו להשקיע בקולנוע.

בנושא פריסת דמי התמלוגים והפיצוי שיועבר על ידי משרד האוצר לרשות השניה עד לכיסוי החוב על ידי ערוץ 10 דורשת דאבוש הבהרה שהכספים שיוקצו לרשות על ידי המשרד ישמשו אותה לצרכיה תוך שמירה על עצמאותה ויוחזרו לאוצר רק כנגד פירעון החוב על ידי ישראל 10. עם זאת, בטיוטת ההסכם בין שרי האוצר והתקשורת נכתב כי הסכום יוחזר ישירות מידי ישראל 10 למשרד האוצר.

ממשרד האוצר ומערוץ 10 סרבו להגיב לדבריה של דאבוש, ממשרד התקשורת לא התקבלה תגובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully