וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארבעה יוצא בג"צ

ענת קם

9.8.2009 / 15:39

איגודי היוצרים הגדירו את הסעיפים שאם אכן יתקיימו בהסדר יעתרו נגדו: "לא ייתכן שמרגע שהוסדרו חובות הערוץ למדינה הוא יתנער מחובותיו בתחום התוכן"

מטה מאבק היוצרים יעתור לבג"צ נגד הסכם ערוץ 10, אם ההסכם יאפשר לערוץ 10 את מה שהם מכנים "החזרה פיקטיבית של חובות העבר", החזרת חובות עבר שלא בהתאם לחובות המדויקים שצבר בז'אנרים השונים (דרמה, תעודה וז'אנר מיוחד), אי הסדרת חובות הקולנוע או שמירת פרטי ההסדר חסויים ללא חשיפתם לציבור לפני אישורם הפורמלי.

היוצרים מתייחסים להצעה לפיה ערוץ 10 ישקיע בהמשך תקופת הזיכיון שלו 55 מיליון שקלים בסוגה עלית - המינימום הקבוע בחוק - אולם 20 מיליון מתוכם יוכרו כהחזרת חובות העבר.

בישיבת הנהלת המטה ביום חמישי האחרון הוחלט פה אחד כי אם יתקיימו אחד או יותר מהתנאים האלו יעתרו איגודי היוצרים לבג"צ. בהודעה שנמסרה מטעם איגודי היוצרים נמסר כי לא ייתכן שמרגע שהוסדרו חובות הערוץ למדינה - דמי זיכיון ותמלוגים - יתנער הערוץ מחובותיו בתחום התוכן. לטענתם, אם בעל השליטה בערוץ יוסי מימן באמת מעוניין בהמשך הפעלת הערוץ עליו להפגין נוכחות להשקעה בתוכן.

בהודעתם מצטטים היוצרים את מכתבה של יושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש, כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, בו נכתב באופן נחרץ כי על בעלי הערוץ להראות נכונות להציג ערבויות להשקעה בתוכן, הן בטלוויזיה והן בקולנוע.

בסיכום מכתבם מתייחסים היוצרים לשקיפות ההסדר, המהווה אחת מדרישותיהם, וקוראים לצדדים לשתפם במשא ומתן: "הרשות השנייה חייבת לחשוף את הסדר ערוץ 10 בפני ציבור היוצרים בפרט ובפני הציבור כולו בכלל. זוהי שקיפות ראויה ומתבקשת, ואי חשיפה בנימוק של לחץ זמן לא יעמוד כאן – גם כך דוחה מועצת הרשות את ההכרעה בעניין ערוץ 10 שוב ושוב מזה כחודשיים. למרות שהרשות השנייה והערוץ התנגדו לכך, מטה מאבק היוצרים היה צריך להיות שותף מלא במשא ומתן מלכתחילה, והוא נכון להשתתף בו גם כעת".

מערוץ 10 סרבו להגיב לדברים, טרם התקבלה תגובת הרשות השניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully