וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקלה המשחררת

ענת קם

10.8.2009 / 17:44

יושבת ראש הרשות השניה המליצה לשר התקשורת להחיל את ההקלות שיושגו בהסדר ערוץ 10 גם על תחנות הרדיו האזוריות. הפחתת תמלוגים למשל

הרשות השנייה תמליץ לשר התקשורת משה כחלון להחיל את ההקלות הרגולטוריות שיחולו על זכייני השידור המסחרי גם על תחנות הרדיו האזוריות. בפגישה שהתקיימה היום בהשתתפות נציגי התחנות האזוריות, הרשות השניה ומשרד התקשורת נידונה רפורמה כוללת ברדיו האזורי, לאחר שהסתיימו המכרזים על הפעלת כמעט כל התחנות.

יושבת ראש הרשות השניה נורית דאבוש ממליצה להחיל על התחנות האזוריות כל הקלה שתינתן לזכייני השידור המסחרי בטלוויזיה ובראשן הפחתת התמלוגים. תחנות הרדיו האזוריות משלמות כיום למדינה תמלוגים בגובה 4% מההכנסות נטו, בדומה לזכייני הטלוויזיה.

נושא נוסף שנידון היום הוא הפרסום בתחנות האזוריות. הרשות צפויה להמליץ על שינויי חקיקה שיאפשרו הקצאה שוויונית יותר של פרסומות לשכת הפרסום הממשלתית (לפ"ם). כיום מפרסמת הלפ"ם בעיקר בקול ישראל וגלי צה"ל בשל תקנות מיסוי, מה שפוגע בהכנסות הרדיו האזורי. דאבוש טענה בפגישה כי לא ניתן לתת לקול ישראל וגלי צה"ל עדיפות בפרסום ולפגוע בתחנות האזוריות כשמנגד לתחנות האזוריות יש מגבלות וחובות תשלום שאין לתחנות הממלכתיות. יוזמה נוספת שנבחנת כרגע היא הקמת מערך שיווקי-מסחרי שיאחד לפחות חלק מהתחנות האזוריות ויפעל לקידום מכירת פרסומות בתחנות.

יושב ראש התאחדות תחנות הרדיו האזורי דוד בן בסט אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "לאור מה שקורה עם ערוץ 10, תחנות הרדיו ירצו להיות חלק מאותו הסדר. הייתה פגישה מעולה, השר היה אמפתי ובעד. הוא יבחן את הנושא ויקבל החלטות בהתאם להמלצת הרשות השנייה". ביום חמישי יפגשו נציגי התחנות גם עם השר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully