וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמי אמיר: "המפיקים והיוצרים מונעים מאינטרסים כלכליים"

הדס ריבק

19.8.2009 / 15:18

"פיטורי 400 איש, דיקטטורה תקשורתית הן בתוכן והן בחדשות לא ממש מעניינים את היוצרים ואת הנהלת איגוד המפיקים" כותב אמיר במכתב לקולגות ומאשים אותם ברצון להביא לסגירת ערוץ 10

נמשכים חילוקי הדעות בקרב המפיקים והיוצרים באשר לסוגיית הסדר ערוץ 10. המפיק עמי אמיר פנה היום במכתב זועם לאיגודי היוצרים והנהלת איגוד המפיקים וכתב כי התמיכה החד משמעית של היוצרים בחוות הדעת של היועץ המשפטי של הרשות השניה דורון אבני, לפיה הסדר ערוץ 10 אינו חוקי, מחזקת את דעתו לפיה היוצרים אכן רוצים בסגירת ערוץ 10 וזאת בשל אינטרסים כלכליים.

בעבר כבר טענו מספר מפיקי טלוויזיה העוסקים בהפקות שאינן סוגה עילית כי הנהלת איגוד המפיקים דואגת בעיקר לאינטרסים של מפיקי הקולנוע, שעה שהנפגעים העיקריים מסגירת ערוץ 10 יהיו מפיקי הטלוויזיה. מפיקים אלה אף התייצבו לצד עובדי ערוץ 10 בהפגנות להמשך קיומו של הערוץ.

אמיר כותב ליוצרים: "נראה שאם מימן יוסיף כסף אז למה לא, ואם לא אז גם טוב. ערוץ 2 יעלה תקציבים לדרמות ערוץ 10 לטענתם בלאו הכי לא ייתן תקציבים ראויים לדרמות ודוקומנטארי.עיקר התקציבים לסוגה עילית בלאו הכי ימשיך להגיע מקולנוע,yes ו-HOT ואולי ערוץ ציבורי מתחדש,אז מה אכפת לנו? אנחנו WIN WIN ושילכו להזדיין המפוטרים מערוץ 10,המפיקים והעובדים הרבים שלא עוסקים בסוגה עילית ויחד איתם גם הדמוקרטיה התקשורתית,כי לנו יוצרי הדרמה והקולנוע זה לא ממש משנה".

כפי שפורסם הבוקר בוואלה! ברנז'ה איגודי היוצרים תוקפים את חברי מועצת הרשות השניה שביקשו חוות דעת נוספת על זו של אבני. במכתב שהעבירו ליושבת ראש הרשות השניה אף חזרו היוצרים על כוונתם לפנות לבג"צ במידה ויאושר הסדר ערוץ 10. אמיר כותב: "נראה שפיטורי 400 איש, מונופול, שלא לומר דיקטטורה תקשורתית, הן בתוכן והן בחדשות לא ממש מעניינים את היוצרים ואת הנהלת איגוד המפיקים. אפילו כאשר יקירות היוצרים דידי לחמן מסר והשופטת בדימוס דליה דורנר טוענות שסגירת הערוץ תהיה אסון לדמוקרטיה ולציבור, ושדו"ח אבני לוקה בחוסר גדול של חשיבה ציבורית ושכל ישר, או אז הן הופכות לפתע בעיני היוצרים לאויבי היצירה הישראלית".

חיים שריר: "זה מגוחך להאשים אותנו במניעים כלכליים"

חיים שריר, היושב ראש היוצא של איגוד המפיקים וחבר הנהלת האיגוד התייחס לדברים של אמיר. בשיחה עם וואלה! ברנז'ה אמר שריר: " אני חושב שקבוצת המפיקים שגויסה על ידי ערוץ 10 כדי לאפשר לערוץ להמשיך לפעול בניגוד לחוק עושה טעות גדולה כי בסופו של דבר העבריינות של ערוץ 10 אם תימשך תיפגע קודם כל בהם. זה מגוחך להאשים אותנו במניעים כלכליים. אנחנו בכל הזדמנות, כולל עכשיו חושבים שהכדור בידיו של מימן וכל מה שעליו לעשות זה למלא את מחויבויותיו. אנחנו נשמח אם ערוץ 10 ימשיך לעבוד ולעשות בצד הדברים הבידוריים שהוא עושה גם את הז'אנרים שהמחוקק החליט שערוץ מסחרי בישראל צריך להראות כדי לאזן בין הבידור והריאליטי שמכוונים להביא רייטינג ולהביא עוד תכנים לתרבות הישראלית.

שריר התייחס לטענה לפיה ליוצרים ולמפיקים לא אכפת מגורלם של עובדי ערוץ 10 שישארו מובטלים במידה והערוץ יסגר: "אנחנו תומכים בעובדים ובטאלנטים למרות שמעולם לא שמענו אותם אומרים מילה אחת בזכות היצירה שהבוסים שלהם מחויבים לה ובזכות הפרנסה של היוצרים שמתפרנסים מהז'אנרים האלה. בצד זה שאנחנו רוצים שהערוץ ימשיך לפעול ושעובדיו ימשיכו להתפרנס, התמיכה שלנו בערוץ ובעובדיו מותנית בעמידת הערוץ בקיום מחויבויותיו והבעלים יודעים טוב מאד שזה תלוי רק בהם. מלחמתנו היא שהכל יעשה במסגרת החוק והמחויבויות ולכן כל הליך משפטי נועד לשמור על החוק, על המחויבויות ועל היצירה שקרובה לליבנו. אני לא חושב שעמי אמיר או מישהו אחר יכול ללמד אותנו על מה ראוי לשמור ועל מה לא ולהאשים אותנו בנימוקים כלכליים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully