וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הראשון בשער?

ענת קם

24.8.2009 / 14:25

ברשות השידור מקווים לגייס חסויות בסך שישה מיליון שקלים כדי לאפשר את רכישת זכויות שידור ליגת העל בכדורגל. בכיר בערוץ 1:"נראה שניתן לגשר על הפערים הכספיים"

ברשות השידור מתכוונים לגייס לפחות ששה מיליון שקלים מחסויות ומימון של הטוטו כדי לאפשר את רכישת זכויות השידור ליגת העל בכדורגל, כך נודע לוואלה! ברנז'ה. אם לא יגויס סכום זה רכישת הזכויות מוטלת בספק. עוד מתכוונים ברשות השידור להקצות לטובת הרכישה את הכסף שייחסך עם הורדת תכניות ספורט אחרות ובראשן התכנית "ראשון בשער" שעלות הפקתה גבוהה יחסית בשל הצורך להפעיל שלוש ניידות שידור בסוף שבוע.

אם ההפרש שתצטרך הרשות להוציא מתקציבה לאחר מהלכים אלה לא יהיה גבוה, צפוי שקלאר להביא את ההצעה לאישור הועד המנהל כבר בימים הקרובים. ההתאחדות דורשת כעת כ-16 מיליון שקל עבור זכויות השידור, סכום גבוה למדי עבור הרשות, אולם בכיר בתקשורת העריך היום כי הסיכויים לסגירת העסקה גבוהים וההתאחדות ככל הנראה תתפשר על תשלום נמוך יותר עבור השידורים.

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר ויושב ראש ההתאחדות לכדורגל אבי לוזון ייפגשו הערב (שני) להמשך המשא ומתן. גורמים בתעשיית הטלוויזיה מעריכים, כי עד המחזור השני של הליגה שיתקיים בשבוע הבא תתקבל החלטה שתקבע היכן ישודרו המשחקים בהמשך העונה.

המבחן האמיתי - איכות ההפקה והשידורים

בכיר בערוץ 1 אמר היום לוואלה! ברנז'ה כי כעת נראה שניתן לגשר על הפערים הכספיים והוסיף: "זה מהלך עם ערך ציבורי וכלכלי שכולם ירוויחו ממנו. יש הרבה קבוצות מהפריפריה ויש לזה את כל היתרונות שבעולם". לטענת גורמים בתקשורת, רכישת זכויות השידור של המשחקים עשויה להיראות בעייתית בתקופת דיוני הרפורמה המתנהלים בשנתיים האחרונות ברשות, הכוללים הסכמי עבודה חדשים וכן לצד אי עמידת הערוץ במחויבויות הסוגה העלית שלו, אולם לדברי הבכיר "לא ניתן להקפיא את העבודה ברשות בגלל דיוני הרפורמה. צריך תמהיל שידורים בערוץ שיביא צופים מקהלים שונים ויגרום לאנשים להעביר לערוץ 1, אי אפשר להפוך את המקום ללא רלוונטי".

גורם באחת הקבוצות בליגת העל אמר היום לוואלה! ברנז'ה, כי המבחן של הסכם זה, אם יושג, יהיה איכות ההפקה והשידורים של המשחקים והשידורים הנלווים. לדבריו, "אם ההתאחדות לא תעגן בהסכם עם ערוץ 1 סטנדרט שידור גבוה זה יגרור למטה את כל הסיפור, אם זה יהיה חובבני ופרטצ'י ברמת השדרים וכתבי הקווים אז תהיה בעיה כי ערך המוצר יירד ואז תהיה בעיה עם נותני החסויות. ערוץ 1 הוא ערוץ פתוח ולכן אין לנותני החסויות שלנו בעיה שהמשחק המרכזי ישודר שם".

מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר אמר בתגובה כי הנושא נבחן וכלום עדיין לא סגור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully