וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היוצרים: "ההתאחדות מצאה פראייר"

ענת קם

25.8.2009 / 11:32

במכתב לשרים שטייניץ ואדלשטיין ולמנכ"ל רשות השידור תוקפים איגודי היוצרים את מה שהם מכנים "סדר העדיפות המעוות והמקומם של הרשות" במסגרת ההחלטה לשדר את משחקי ליגת העל בכדורגל

מטה מאבק היוצרים פנה היום לשר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין, שר האוצר יובל שטייניץ ומנכ"ל הרשות מוטי שקלאר במחאה על מה שהם מגדירים: "סדר העדיפות המעוות והמקומם של רשות השידור", המעדיפה לטענתם להשקיע ברכישת זכויות השידור של המשחק המרכזי בכדורגל במקום בהפקות מקור. במכתב דורשים יושבי ראש שבעת איגודי היוצרים מהרשות להפסיק את המשא ומתן עם ההתאחדות על רכישת הזכויות ולהשקיע את הכספים המתוכננים עבורה בהפקות מקור וביישום הרפורמה.

במכתב היוצרים נכתב: "נשגב מבינתנו כיצד גוף שידור ציבורי, שמחויב על פי חוק להשקיע מדי שנה למעלה מ-150 מיליון שקל בהפקות מקור, אבל במשך שנים מתנער כמעט לחלוטין ממחויבותו זו בתירוץ של העדר משאבים, מצליח לפתע לגייס מקרבו סכומי עתק להשקעה בשידורי כדורגל... כבודו של המשחק המרכזי השבועי בליגת העל בכדורגל במקומו מונח, אבל לערוץ 1 אין שום ערך מוסף בשידורו. זהו מוצר טלוויזיוני שיכול להיות משודר באותה מידה בערוצים המסחריים. המשחק אינו משודר בערוצים אלו מכיוון שהתאחדות לכדורגל דורשת עבורו מחיר לא סביר בעליל. למרבה המבוכה נמצא פראייר, שמוכן להסכין לתעריפים המוגזמים תוך שימוש בכספי ציבור".

בהמשך כותבים היוצרים כי הרשות גם כך משדרת שידורי ספורט רבים, דוגמת אליפות העולם באתלטיקה ששידוריה הסתיימו לאחרונה וכי אם יש לרשות מקורות מימון עליה להשקיעם בהפקות מקור ולא בשידורי ספורט נוספים.

"חשיבות השידור הציבורי נמדדת גם בשידורים דוגמת משחקי ליגת העל"

ערן סידיס, יועץ התקשורת של השר אדלשטיין, מסר בתגובה: "המקור התקציבי ממנו תמומן הרכישה, במידה ואכן תצא לפועל, כלל וכלל אינו מתקציב הפקות המקור! כמו כן, הרשות עושה מאמצים עילאיים להביא לכך שההוצאה התקציבית שלה תהיה מינימאלית וזאת באמצעות גיוס חסויות, קבלת מימון מהטוטו, הורדת תוכנית הסיכום של המחזור 'ראשון בשער' והתגמשות של ההתאחדות לכדורגל בדרישותיה הכספיות.

"יחד עם זאת יצויין כי ללא קשר לרכישה, אנחנו נמצאים בימים אלה במשא ומתן מול האוצר כדי למצוא מקורות תקציביים להפקות המקור. לטעמו של השר אדלשטיין, חשיבותו של השידור הציבורי נמדדת גם בשידורים דוגמת משחקי ליגת העל שמאפשרים לשכבות מגוונות בחברה ובעיקר בפריפריה לצפות בהם. עם תחילתו של המשא ומתן בנושא רכישת זכויות השידור, אנו מקבלים מסרים חיוביים ביותר מהציבור על כך שבמידה ואכן תתבצע הרכישה זו בהחלט תהיה תמורה נאותה לתשלום האגרה".

ממשרד האוצר נמסר: "טרם קיבלנו את המכתב. נוכל להגיב רק לאחר שנקרא את הטענות". טרם התקבלה תגובת רשות השידור.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully