וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום עיצוב לעיתונות

ענת קם

25.8.2009 / 12:52

נמשכת המתיחות בין המחלקות המסחריות של רשתות המקומונים בידיעות ומעריב. לאחרונה קיבלו עובדי ידיעות תקשורת הוראה שלא להעביר מודעות למקומוני מעריב

הנהלת רשת המקומונים של ידיעות אחרונות הורתה לאחרונה למנהלי העיתונים שלא להעביר מודעות למחלקות המודעות של עיתוני רשת זמן מעריב הפועלים באותן ערים. במשך שנים היה נהוג כי מודעה שעוצבה על ידי מחלקת הגרפיקה במקומון בה תוכננה להתפרסם, הייתה מועברת לבקשת המפרסם ישירות למחלקת הגרפיקה במקומון אחר באותה עיר, כדי להתפרסם גם שם. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי בשבוע שעבר הורתה ההנהלה להפסיק עם מנהג זה ביחס למקומוני זמן מעריב אך לא ביחס לרשתות מקומונים אחרות, כגון רשת שוקן ומקומונים עצמאיים הפועלים בחלק מהערים.

אחד ממנהלי המקומונים ברשת ידיעות תקשורת סיפר כי למנהלי המקומונים לא ניתן הסבר להחלטה, אולם היא הייתה צפויה וכי כשקולגות מזמן מעריב מבקשים מודעות, אנשי ידיעות מסתכנים בפיטורים במידה שיעבירו אותן: "רענן בר טל (מנכ"ל רשת ידיעות תקשורת ע.ק) נתן את ההוראה. אני לא יודע מאיפה זה בא, וזה פוגע בי כי גם אני לא מקבל מודעות ממעריב, אבל היה לי ברור שזה יקרה".

גורמים ברשת זמן מעריב מעריכים כי הדבר נובע מהגידול במספר המודעות שמפרסמים מבקשים לפרסם בשתי הרשתות והחשש של ידיעות תקשורת מאובדן מפרסמים בלעדיים. לדברי בכיר בזמן מעריב, "בידיעות תקשורת יש פאניקה כי אנחנו מבקשים יותר מודעות והמקומונים גדלים". לדברי אחד מאנשי המכירות ברשת, הלקוחות המפרסמים פגועים מהוראה זו מאחר שהיא מקשה ומסבכת את תהליך פרסום המודעה ועשויה להוביל לכך שלמפרסם יהיו שלוש מודעות שונות בשלושה מקומונים באותה עיר.

גורמים אחרים ברשת מעריב טוענים כי הרקע להוראה הוא יריבות אישית בין מנכ"ל רשת ידיעות תקשורת רענן בר טל למנכ"ל זמן מעריב יורם כרפיס, שהיה סגנו במשך תקופה ארוכה ומונה בינואר האחרון למנכ"ל הרשת המתחרה. מאז מינויו של כרפיס עברו שמונה בכירים ממחלקות הסחר של מקומוני ידיעות לתפקידים מקבילים במקומונים של זמן מעריב, מה שהגדיל את המתיחות בין הרשתות.

מנכ"ל זמן מעריב יורם כרפיס מסר בתגובה: "שמעתי על כך ממנהלי המקומונים משני צדי המתרס ואני בוחר שלא להגיב". מנכ"ל ידיעות תקשורת רענן בר טל מסר כי ההנחיה ניתנה על ידי מנהל ההפקה של הרשת אלון אליאס. אליאס סירב להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully