וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שקלאר ליוצרים: הסוד הוא בתמהיל

ענת קם

25.8.2009 / 19:44

בתגובה לטענות היוצרים על סדר עדיפויות לקוי של רשות השידור ברכישת זכויות שידור המשחק המרכזי כתב שקלאר: "ידוע שצופים רבים אינם רואים בערוץ 1 אופציה"

רכישת המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורגל לשידור בערוץ 1 עולה בקנה אחד עם מטרות השידור הציבורי. כך כתב מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר בתגובה לפניית איגודי היוצרים. היוצרים טוענים כי השקעת כסף ברכישת זכויות השידור של המשחקים מהווה "סדר העדיפויות מעוות ומקומם של רשות השידור".

במכתבו כתב שקלאר, כי הוא מסכים עם הטענה שערוץ 1 מחויב ערכית וציבורית להפקות חקור מגוונות אולם לשם כך הוא זקוק לעוגני שידור: "לכולנו ידוע שצופים רבים אינם רואים בערוץ 1 אופציה לצפייה. הרחבת תמהיל ושידור משחק הכדורגל המרכזי יהווה פלטפורמה למשיכת צופים רבים, מכל שכבות הציבור, לצפייה גם בתכניות הדוקומנטאריות ובדרמות שישודרו בערוץ 1". שקלאר הוסיף כי התקציב שיוקדש ב-2010 לשידורי ספורט לא יהיה גדול משמעותית מתקציב 2009, מלבד ההשקעה המיוחדת בשידורי המונדיאל, וכי לא התקציב לסרטי תעודה, דרמה או תרבות לא יפגע בשל כך. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, ברשות מתנים את רכישת זכויות השידור בגיוס חסויות וקבלת הכנסות מהטוטו, וכן בביטול תכניות ספורט אחרות והסטת תקציבן לטובת המשחק המרכזי.

עוד כותב שקלאר: "נקודת המוצא של הרשות היא כי הרפורמה תקרום עור וגידים וימומש החוק להקמת הקרן להפקות מקור. כך ניתן יהיה למצוא תקציב משמעותי לתמהיל נכון של תכניות, לרבות נושאי הספורט עם דגש על הפקות מקור בעיקר בתחום הדרמה והתעודה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully