וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיעור באזרחות

ענת קם

30.8.2009 / 13:51

הטלוויזיה החינוכית מקבלת חיזוק מכיוון ארגון המורים העל יסודיים, שעתר לבג"צ נגד ההחלטה לא לכלול את ערוץ 23 בחבילה הדיגיטלית ה-DTT

ארגון המורים העל יסודיים עתר היום לבג"צ נגד ההחלטה לא לשלב את הטלוויזיה החינוכית במערך ה-DTT שהחל לפעול לפני כחודש. בעתירה שהוגשה באמצעות עורכות הדין סיגל פעיל ושרון אלקיים ממשרד אריאל שמר ושות' דורש הארגון מבית המשפט צו על תנאי שיורה לממשלת ישראל, משרד האוצר והתקשורת והיועץ המשפטי לממשלה להסביר מדוע לא נכלל ערוץ 23 של החינוכית בחבילת ה-DTT.

בעתירה טוען הארגון, כי ההסבר שניתן לו להחלטה לא לכלול את ערוץ 23 בחבילה הוא מאחר שאינו ערוץ פתוח המשודר לכולם ויש צורך להיות מנוי של חברות הכבלים או הלווין כדי לקלוט אותו, אלא שלטענת הארגון ההחלטה שלא לשדרו באוויר הפתוח התקבלה על ידי משרד התקשורת בשל מצוקת התדרים ועלויות ההפצה הגבוהות של המערך האנלוגי, שיהפכו ללא רלוונטיות עם השלמת מערך ההפצה הדיגיטלי. לטענתם, בפועל מדובר בערוץ פתוח שלכל אזרח צריכה להיות האפשרות לקלוט אותו.

עוד טוען הארגון, כי אי הכנסת הערוץ לחבילה הדיגיטלית מפלה ופוגעת בזכות לשוויון של תלמידי ומורי ישראל, מאחר שתלמידים ומורים שאין באפשרותם להתחבר לכבלים או ללווין לא יוכלו לצפות בתכניות הלימודיות של הערוץ.

בעתירה כתב הארגון: "המצב הקיים כיום הוא ששידורי הטלוויזיה החינוכית בערוץ הבית 23, הממומנים מכספי המיסים של אזרחי המדינה, אינם זמינים לכלל הציבור במדינה הזכאי לקבלם. בפועל אזרחי המדינה המעוניינים לצפות בערוץ 23 חייבים להוסיף ולשלם לחברת הכבלים או הלוויין דמי מנוי חודשיים העומדים על סך מאות שקלים בחודש... אי הכללת ערוץ 23 במערך הדיגיטלי, שנועד לאפשר לכל אחד מאזרחי המדינה לקלוט בעלות מינימאלית את השידורים של אותם רוצים המשודרים במסגרת המערך, מהווה פגיעה מוחשית בזכות ציבור המורים והתלמידים לקבל שירותי חינוך הניתנים על ידי המדינה".

ממשרד האוצר נמסר כי העתירה טרם התקבלה. ממשרד התקשורת נמסר: "משרד התקשורת מקיים את החלטת ממשלת ישראל והחוק בעניין חמשת הערוצים הכלולים במערך השידורים הדיגיטלי. כל התייחסות נוספת בעניין, תימסר לבית המשפט".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully