וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריקה באפלה

ענת קם

31.8.2009 / 11:53

תחקיר התכנית "שומר מסך" על טקס החליצה, ישודר הערב בערוץ 10. במקום הקטעים שנפסלו לשידור על ידי בית המשפט העליון, תופיע שקופית

תחקיר טקס החליצה של "שומר מסך" עם אמנון לוי ישודר הערב (שני) בשעה 21:00 ללא הקטעים שנאסרו לשידור על ידי בית המשפט העליון. מערכת "שומר מסך" החליטה, כי מאחר שמדינת ישראל היא שדורשת מנשים לירוק כחלק מתהליך שיקומן, ראוי שהדברים יוצגו כפי שהם, ובמקום לחתוך את הקטעים מתוך התכנית הוחלט כי המסך יוחשך בקטעים שנאסרו לשידור ותעלה שקופית "נפסל לשידור".

ביום רביעי האחרון, דקות לפני השידור המתוכנן, פסל השופט אליקים רובינשטיין את שידור הקטעים בהם נראית האלמנה המתועדת בתחקיר כשהיא מנסה לירוק לעבר גיסה כחלק מטקס החליצה המתקיים ברבנות.

התחקיר אמור היה להיות משודר כבר לפני עשרה ימים, אך כשעה וחצי לפני שידורו הוציא בית המשפט צו מניעה זמני שביטל את השידור. ביום שלישי שעבר התקיים דיון נוסף בבית המשפט המחוזי והתחקיר אושר לשידור וביום רביעי שלמחרת, יום השידור, הוגש ערעור על החלטת בית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון אסר את שידור קטעי היריקה. בשל השעה המאוחרת לא ניתן היה לערוך את התחקיר ובמקומו שודר תחקיר אחר.

אמנון לוי, מגיש "שומר מסך" מסר: "הניסיון של הממסד הדתי למנוע את שידור הכתבה נכשל, והערב היא תשודר. בסופו של יום, שני בתי משפט, המחוזי בתל אביב ובית המשפט העליון, החליטו כי יש חשיבות ציבורית גדולה מאד לכך שהתחקיר ישודר. עם זאת, שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, הורה לנו להוריד מהכתבה שניות בודדות שמתעדות את רגע היריקה עצמו. לטעמי, אם המדינה מחייבת בחוק את האלמנות הצעירות לעבור מעמד כזה של יריקה, אין סיבה למנוע מהציבור את הזכות או אולי אפילו החובה, לראות במו עיניו מה צריכה אלמנה צעירה לעבור בבית הדין. אני משוכנע בכל ליבי ששידור הכתבה, הצפת הבעיה שלא מוכרת כלל בציבור הרחב, והפתרון שמועלה בתחקיר, עשוי להציל אלפי נשים מהמעמד העצוב של פסולות חיתון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully