וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחורי לכחלון: אל תיתן יד לחיסול הקולנוע הישראלי

ענת קם

31.8.2009 / 16:07

מנהל קרן הקולנוע הישראלי פנה לשר התקשורת וביקש ממנו למנוע חתימה על הסכם בעניין ערוץ 10 במידה שלא יכלול השבת חובות לקולנוע

מנהל קרן הקולנוע הישראלי כתרי שחורי פנה היום לשר התקשורת משה כחלון בבקשה שיתערב למניעת חתימה על הסכם הארכת הזיכיון של ערוץ 10, במידה שלא יכלול את השבת חובות הערוץ לקולנוע. במסגרת המגעים בין הערוץ, הרשות השניה ומשרדי האוצר והתקשורת עדיין לא נמצא פתרון לחובות הקולנוע הנאמדים ב-26 ממיליון שקל, זאת על אף שבעלי המניות הסכימו להעמיד ערבויות בנקאיות להשקעה בתוכן טלוויזיוני. במכתבו מציין שחורי את חשיבות הקולנוע הישראלי לתדמית ישראל בעולם.

עוד כותב שחורי: "ברחבי העולם ובעיקר באירופה הכירו זה מכבר ביחסי הגומלין ובהפריה ההדדית ובקרבה המקצועית שבין הטלוויזיה ובין הקולנוע כתנאי לשגשוגם של שני התחומים ומתוך ההבנה וההכרה שאם האחד לא קיים גם השני לא יאריך ימים. הצלת ערוץ 10 על חשבון הקולנוע הישראלי תחשוף לצערנו את עמדתכם האמיתית לגבי הקולנוע הישראלי העלילתי. ויתור כולל על ההתחייבות להשקעה בקולנוע הישראלי העלילתי והארכת הזיכיון של ערוץ 10 ללא התחייבות קונקרטית לתשלום חוב זה בעתיד, הוא מנוגד לחוק, הוא ייצור תגובת שרשרת אצל גופי השידור האחרים, ולהפסקה מוחלטת של השקעה בקולנוע ויהיה בבחינת מתן יד לחיסול הקולנוע הישראלי העלילתי".

פנייתו של שחורי מצטרפת להתנגדויות נוספות להסכם שלא יכלול הסדרת חובות הקולנוע. לפני כחודש פנו איגודי היוצרים ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בדרישה שיתערב במשא ומתן לפריסת חובות ערוץ 10 כדי למנוע את מחיקת חובות הקולנוע. לפני כשלושה שבועות הודיעו היוצרים כי אי הכללת חובות הקולנוע בהסדר היא אחד מארבעת התנאים שאם יתקיימו תוגש עתירה לבג"צ נגד ההסכם.

טרם התקבלה תגובת שר התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully