וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקמפיין האפקטיווי של השבוע: המוניות לחג של שופרסל דיל

איילה צורף

3.9.2009 / 10:15

אקי וסנדי מצליחים בקמפיין של מילקי, רפי כהן השיג זכירות גבוהה לסלטי צבר, מקדונלדס מתקשה עם בתי הקפה

קמפיין המוניות של שופרסל דיל לקראת ראש השנה הוא האפקטיווי ביותר השבוע - כך עולה מנתוני מדד היעילות השיווקית בפרסום של TheMarker, איגוד השיווק ומכון המחקר כלים שלובים. הקמפיין קיבל את הציון הכולל 9.5 מתוך 10, ציון גבוה בהשוואה לציונים השבועיים הניתנים על-פי רוב.

קמפיין שופרסל דיל בהובלת גיתם זכה בציון 10 על יעילות שיווקית בזכות רמת השכנוע שלו את הצופים בו. הצפייה בקמפיין הביאה לשינוי לטובה של 16% בהעדפת הצרכנים את שופרסל דיל בקרב אלה שראו את הקמפיין לעומת אלה שלא. הקמפיין קיבל ציון 9 ביעילות כספית (החזר על ההשקעה) בזכות השקעה של כ-370 אלף דולר על-פני שבועיים שהניבה לו זכירות נעזרת של 85%.

לשם השוואה, תקציב דומה לאותו פרק זמן הושקע בקמפיינים "סוד הרטבים לעוף" של קנור (יוניליוור) וראובני-פרידן וב"צלצול בתיכון" של מפעל הפיס ואדלר-חומסקי, אך שני הקמפיינים הניבו שיעורי זכירות נמוכים יותר - 63% לקנור ו-52% למפעל הפיס.

קמפיין צבר עם רפי כהן, של אסם ומקאן אריקסון, דורג במקום השני הרחק מאחורי שופרסל דיל עם הציון הכולל 7.5. הקמפיין הצטיין ביעילות פרסומית וקיבל ציון 10 לאחר שהשקעה של 280 אלף דולר על-פני שבועיים הניבה לו זכירות של כ-73%.

הקמפיין הצטיין פחות בתחומי היעילות השיווקית ורמת השכנוע וקיבל ציון בינוני של 5 לאחר שיצר שינוי לטובה של 4.5% בהעדפת המותג בין אלה שנחשפו אליו לעומת אלה שלא.

גרושים לא משתלמים

קמפיין מילקי של הגרושים אקי אבני וסנדי בר, בהובלת שטראוס ושלמור-אבנון, הגיע לשני קצוות מנוגדים השבוע - ציון גבוה מאוד בעבור רמת השכנוע שלו את הצופים וציון נמוך במיוחד בעבור החזר על ההשקעה.

בקמפיין הושקעו כ-780 אלף דולר על-פני שבועיים שהניבו לו זכירות של 83%. התקציב, הכפול מזה שהושקע בקמפיין של שופרסל דיל, הניב למילקי רמת זכירות דומה - ולכן קיבל הקמפיין ציון 1 ביעילות כספית. על רמת השכנוע שלו קיבל קמפיין מילקי ציון 9.5, לאחר שיצר שינוי לטובה של 9.5% בהעדפת המותג בקרב מי שנחשף אליו לעומת מי שלא.

המדד השבועי בוחן את 20 הקמפיינים שזכו להשקעה הכספית הגבוהה ביותר בפרסום בטלוויזיה בשבועיים החולפים (16 באוגוסט-30 באוגוסט). הציונים משקללים נוכחות יעילה על המסך מבחינת החזר על השקעה ביחס לקמפיינים אחרים באותה התקופה, יחד עם זכירות גבוהה, רמת שכנוע ורמת העברת המסר.

כדי לקבוע אם לקמפיין היתה השפעה חיובית על הצרכנים מחשב המדד את ההפרשים בין אלה שנחשפו לסרטון הפרסומת והעידו כי ימליצו על המוצר לבין אלה שלא נחשפו אליו והעידו כי ימליצו על המוצר.

לאחר שבועות רבים שבמהלכם זוכים הקמפיינים של מקדונלד'ס לציונים גבוהים, קמפיין מק'קפה של מקדונלד'ס ויהושע קיבל השבוע את הציון המשוקלל הנמוך ביותר - 1.7. הקמפיין של מק'קפה לא הצליח לייצר שינוי בהעדפה למותג בקרב אלה שצפו בו לעומת אלה שלא. גם ביעילות כספית קיבל הקמפיין ציון נמוך, כשהשקעה של כ-500 אלף דולר הניבה לו זכירות של 64% בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully