וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נגב, עבודה

ענת קם

3.9.2009 / 9:26

בית הדין לעבודה הורה לבטל את פיטוריהם של שני עובדי מערכת ידיעות אחרונות באר שבע שנסגרה לאחרונה: "העיתון התנהל כאילו נמצא הוא יחידי בזירת העבודה"

בית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע קבע ביום שלישי האחרון כי פיטוריהם של שני עובדי מערכת ידיעות אחרונות בבאר שבע, בטלים ועל העיתון למצוא להם עבודה או תפקיד שהולמים את כישוריהם, מעמדם והוותק שלהם. השופטת, נציג העובדים ונציג המעבידים קיבלו את טענותיהם של השניים, שפוטרו לאחר שעבדו למעלה מ-27 שנים בעיתון וקבעו כי ידיעות אחרונות התנהל בחוסר תום לב, תוך שהוא מפטר אותם ללא שימוע, ללא שניהל כל משא ומתן עם ההסתדרות ותוך הפרת כל הכללים המקובלים, לרבות ההסכמים הקיבוציים החלים על הצדדים.

כפי שפורסם לראשונה בוואלה! ברנז'ה, ביולי הוחלט בידיעות אחרונות על סגירת המערכת בבאר שבע ופיטורי העובדים שלה, בהם דוד בראל שהיה מנהל מחלקת המודעות וטוני מימון שהייתה מזכירת המערכת. השניים פנו לבית הדין האזורי באמצעות עורך הדין נדב דלומי בבקשה שיקבע כי פיטוריהם בטלים וכי ממשיכים להתקיים יחסי עובד-מעביד בינם לבין ידיעות אחרונות. מימון ובראל טענו כי הפיטורים עומדים בניגוד להסכמים הקיבוציים עליהם הם חתומים, לא התקבלה הסכמת ההסתדרות לפיטוריהם, לא התקיים שימוע טרם קבלת ההחלטה, הפיטורים נעשו תוך התעלמות ממצבו הבריאותי של בראל, שנות עבודתם הרבות של המבקשים וגילם ומבלי שנבחנו אלטרנטיבות ראויות. כמו כן טענו השניים כי סגירת הסניף נעשתה על אף העובדה כי מדובר בסניף שהוא רווחי ביותר.

ידיעות אחרונות טען בתגובה באמצעות עורך הדין אריאל שמר, כי הסניף בבאר שבע נסגר בשל חוסר אפשרות להפעילו, שהוראות ההסכמים הקיבוציים אינן מונעות את סגירת הסניף ופיטורי העובדים שכן אין מדובר בפיטורים כלכליים אלא בפיטורי צמצום או רה-ארגון וכי ההסכם הקיבוצי משנת 1960 אינו חל על בראל ומימון, בניגוד לטענתם. עוד טען ידיעות, כי קיים משא ומתן עם ועד העובדים שפעל להטבת תנאי הפרישה של בראל ומימון מתוך הבנה כי לא ניתן למנוע את הפיטורים וכן שערך שימוע לשניים. בנוסף, נטען כי אין מקום לאכיפתם של יחסי עובד-מעביד שכן מאזן הנזקים נוטה בבירור לצד העיתון משום שבראל יכול כבר היום לצאת לפנסיית נכות מבלי שייגרם לו נזק.

בהחלטת בית המשפט נכתב: "אכן, אכיפת יחסי עובד מעביד אינה בבחינת דרך המלך, ומקום בו הפיטורים נובעים מסיבות של רה-ארגון או צמצומים, הנטייה היא למעט בהתערבות, והמשקל הניתן לקיומו של שימוע פגום, הינו מצומצם. אלא שבמקרה דנן לא נערך כל שימוע כלל, לא ניתן כל משקל לעמדת וועד העובדים, לא נעשה כל ניסיון לבחון אפשרות תעסוקה אחרת למבקשים והעיתון התנהל כאילו נמצא הוא יחידי בזירת העבודה תוך התעלמות מוחלטת מהוראות ההסכמים הקיבוציים החלים עליו. להתנהגות מעין זו לא ניתן ליתן הכשר".

טרם התקבלה תגובת עורך הדין אריאל שמר, בא כוחו של ידיעות אחרונות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully