וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל yes דורש את תמיכת האוצר בהפקות מקור

אופיר בר-זהר

8.9.2009 / 12:09

במכתב לשר האוצר טוען רון אילון כי הקרן שיקים האוצר בשיתןף זכייני השידורים המסחריים תומכת בגופים שאינם עומדים בחוק ודורש שתתמוך גם בטלוויזיה הרב ערוצית

ריקושטים ראשונים להסדר ערוץ 10: מנכ"ל yes, רון אילון, פנה במכתב לשר האוצר יובל שטייניץ שבו דרש כי חברת הלוויין תקבל תמיכה מהאוצר בנושא הפקות המקור, בדומה לתמיכה שמסתמן שיקבלו ערוצים 2 ו-10 במסגרת ההסדר המתגבש.

במכתב שנשלח בחודש שעבר ושהגיע לידי TheMarker כתב אילון כי: "ממשלת ישראל בוחרת לתמוך אך ורק בגופים שאינם מקיימים את החוק, תוך הפליית הגופים העומדים במחויבויותיהם. בכך מעודדת הממשלה בפועל הפרת חוק תוך מתן תוקף למימרה 'רשע וטוב לו צדיק ורע לו'".

אילון התייחס לכוונת האוצר להקים קרן שתתמוך בהוצאות זכייניות הטלוויזיה המסחרית על הפקות מקור. לדברי אילון, הקרן תעניק לזכייני ערוץ 2 ו-10 אפשרות לתמיכה ממשלתית בסך 20 מיליון שקל, כנגד השקעה דומה מצדם במטרה לסייע להם לעמוד בהתיחייבויותיהם. "יוזמה זו באה דווקא על רקע אי עמידת זכייניות ערוץ 2 ו-10 במחויבויותיהן על פי חוק", כותב אילון. "זאת לעומת חברת yes, שהפיקה למן הקמתה הפקות מקור בסך כולל העולה על 600 מיליון שקל, ובשנים האחרונות מפיקה אף מעבר לחובותיה בדין, מבלי שתקבל או תבקש כל הקלה - וזאת למרות שהפסדיה המצטברים למן הקמתה עומדים על 4.6 מיליון שקל".

במכתבו מבקש אילון משטייניץ להנחות את אנשי משרדו להגדיר את קרן הסיוע כך שתוכל לתמוך גם בגופי שידור נוספים. אילון מסכם כי הפקות רבות של yes מצאו דרכן לשידור בערוצים המסחריים. "אני בטוח כי קיימים מנגנונים שיבטיחו כי גם מי שאינו מנוי על שירותי טלוויזיה בתשלום ייהנה מכספי קרן שיושקעו בהפקות של yes", כתב. לא נמסרה תגובת משרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully