וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מועצת הכבלים והלווין בשימוע נוסף על מדיניות שידורי הספורט

וענת קם

8.9.2009 / 13:22

המועצה פרסמה לראשונה את רשימת שידורי החובה של ערוץ הספורט בערוצים הפתוחים, שכוללים עשרות שעות של ספורט ישראלי ובין לאומי

המועצה לשידורי כבלים ולווין פרסמה אתמול (שני) שימוע נוסף הנוגע לשידורי הספורט החיים בטלוויזיה הרב ערוצית. המועצה קוראת לציבור להציג עמדות בנוגע למדיניות החדשה של שידורי הספורט, שעיקרה הגדלת השידורים החיים האטרקטיביים המשודרים בערוצים הפתוחים של ערוץ הספורט, 5 ו-5+. את העמדות ניתן להגיש למועצה עד ה-17 בספטמבר ובמידה שלא תתקבל החלטה אחרת תכנס המדיניות החדשה לתוקף ב-1 באוקטובר. המועצה קבעה כי מדיניות השידורים החדשה תיבחן שוב בתוך שנה ממועד כניסתה לתוקף.

המודל שפרסמה המועצה בשימוע כולל שלושה עוגנים מרכזיים, שהם הרחבת היצע השידורים בערוץ 5 הפתוח, קביעת מפרט תכנים לערוץ 5+ הנחשב גם הוא לערוץ פתוח וקביעת חובה לשידורים בערוצים אלה כתנאי לשידורים בערוץ 5+LIVE. החלטת המועצה קובעת שבערוצים נוספים המופקים על ידי ערוץ הספורט (5+GOLD) לא ישודרו שידורים חיים אלא אם בשלושת הערוצים הנוספים משודרים במקביל אירועים חיים ואטרקטיביים יותר מענפי הספורט המרכזיים - כדורגל, כדורסל וטניס.

מפרט השידורים של ערוץ 5 (חלק מחבילת הבסיס) כולל שידורים ישירים מליגות כדורגל וכדורסל, בהם המשחק המרכזי בכל מחזור של ליגת האלופות, המשחק המרכזי של ליגת העל בכדורסל, משחקים נוספים ממפעלים בין לאומיים דוגמת הליגה האירופאית (גביע אופ"א לשעבר), קופה אמריקה ועוד על פי בחירת הערוץ, משחקים מרכזיים מה-NBA, משחקי ישראלים בטורניר גראנד סלאם בטניס ועוד. הערוץ יחויב גם בעשרות שעות ספורט ישראלי מעשרה ענפים שונים לפחות וכן יחויב בשידורי ספורט נשים, ספורט נכים, מהדורת חדשות ספורט בעברית ובערבית ומגזין ספורט חודשי.

מפרט השידורים של ערוץ 5+ כולל גם הוא עשרות שעות של שידורים ישירים. בין היתר, יחויב הערוץ בשידור משחק מליגת העל בכדורסל, משחק מרכזי מכל מחזור של ליגת האלופות, משחק מרכזי מהליגה הספרדית בכדורגל, משחקים מליגות כדורגל משניות בכפוף לאישור המועצה, משחקים נוספים מה-NBA ועוד. השימוע מפרט את המפעלים שהערוץ יחויב בשידור משחקים מהם בערוצים הפתוחים אם ירצה לשדר שידורים ישירים מהם בערוץ 5+LIVE. מפעלים אלו הם ליגות העל הישראליות בכדורסל וכדורגל, גביע המדינה, גביע הטוטו, הליגה האיטלקית, ה-NBA, ליגות בכירות ומשניות זרות ומקומיות בענפים שונים ועוד. כמו כן נקבע כי כל שידור חי בערוץ 5+LIVE ישודר בשידור חוזר בערוץ הבסיס תוך 24 שעות מהשידור המקורי.

לשימוע צורפו החלטות המועצה מחודש פברואר 2009 ומחודש נובמבר 2008, שכוללות את חובת שידורי משחקי נבחרות ישראל הבוגרת והצעירה בטורנירי כדורגל וכדורסל בין לאומיים. בנוסף, כוללת ההחלטה את חובת חברת צ'רלטון, המפעילה את הערוצים ספורט1 וספורט2 בתשלום, להעביר לערוץ הספורט לשידור בערוץ 5 את המשחק המרכזי בכל מחזור בשתיים מתוך שלוש ליגות הכדורגל הבכירות באיטליה, ספרד ואנגליה, בהתאם לאחזקות זכויות השידור של שני הגופים.

מערוץ הספורט לא נמסרה תגובה. טרם התקבלה תגובת צ'רלטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully