וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערוץ 10? החלטה בתש"ע

ענת קם

17.9.2009 / 13:53

גם היום לא קיבלה מועצת הרשות השניה החלטה בעניין ערוץ 10. היוצרים פנו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיקבע תאריך יעד להחלטת הרשות

מועצת הרשות השנייה החליטה היום לתת ארכה נוספת למנכ"ל הרשות, ערוץ 10 ומשרד האוצר עד להגעה להסדר שיאפשר את הארכת זיכיון הערוץ. בישיבת המועצה שהסתיימה לפני שעה קלה הציג מנכ"ל הרשות מנשה סמירה את פרטי ההסדר הקיים, שכוללים ערבויות אישיות בתחום התוכן והקמת קרן הפקות המקור בשיתוף האוצר, אולם בשל חילוקי דעת על הניסוחים המשפטיים טרם נחתם ההסדר הסופי בין משרד האוצרף בעלי ערוץ 10 ומנכ"ל הרשות השניה. בישיבה הוחלט כי הנושא יידון שוב בישיבת המועצה הבאה שתתקיים בשבועות הקרובים. להערכת מקורבים למשא ומתן, הנושא השנוי במחלוקת כעת אינו מהותי וניתן יהיה להגיע לפתרון מוסכם על כל הצדדים בימים הקרובים.

ארגוני היוצרים פנו אתמול (רביעי) ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בבקשה שיתערב בתהליך קבלת ההחלטה באשר לעתיד ערוץ 10 ויורה לרשות השנייה לקבוע תאריך יעד להגשת ההצעה הסופית של ערוץ 10 למילוי חובותיו לשם הארכת זיכיונו. במכתב ששלחו ארגוני היוצרים באמצעות עורך הדין אמיר רוזנברג נכתב כי כל עיכוב נוסף בקבלת ההחלטה יגרום נזק נוסף.

היוצרים מזכירים בפנייתם כי כבר ב-27 בנובמבר 2008 קבעה הרשות כי ישראל 10 לא הגישה הצעה להשלמת מחויבויותיה לטובת הארכת הזיכיון ועל בסיס קביעה זו החליטה על היערכות למכרז חדש על הפעלת הערוץ החל מינואר 2010. בינואר 2009 החליטה הועדה המשותפת כלכלה וחינוך לעניין חוק הרשות השנייה לא להיענות לבקשת הרשות לדחות את החלטתה על המכרז - על אף שקיבלה אותה כבר בנובמבר - וקבעה כי יש לפרסם מכרז חדש שההצעות בו יוגשו עד ל-6 בספטמבר 2009. באותה ישיבה ביקשה יושבת ראש מועצת הרשות נורית דאבוש להעניק לערוץ 10 שלושה שבועות נוספים להגשת הצעה להסדר שיאפשר את הארכת זיכיונו, אולם הצעה זו הוגשה רק באוגוסט האחרון. בחוות הדעת של מנכ"ל הרשות מנשה סמירה ושל היועץ המשפטי דורון אבני נדחתה הצעת הערוץ ונקבע כי יש לפרסם את המכרז החדש ללא דיחוי.

במכתבם כתבו היוצרים: "מצב דברים זה הוא בלתי נסבל - המבקש אינו מגיש הצעה המקובלת על הרשות ומתיישבת עם הדין. הרשות נמנעת מקביעת מועד אחרון ובד בבד נמנעת מביצוע החלטותיה שלה בדבר פרסום מכרז בזמן סביר... דומה כי אין צורך להרחיב בחומרת הדברים מבחינה חוקית, מנהלית, וציבורית. בהיעדר הסדר, נכון ליום מכתבי זה, אי קביעת מועד אחרון, לאחריו יפורסם המכרז, מהווה פגיעה חמורה בשלטון החוק".

מהרשות השנייה נמסר כי המכתב התקבל, מלשכת היועץ המשפטי לממשלה נמסר כי המכתב הגיע והפונים יענו כמקובל.

  • עוד באותו נושא:
  • ערוץ 10

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully