וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת מקורות

ענת קם

22.9.2009 / 14:04

בתצהיר לבית המשפט חשפו רביב דרוקר וחדשות 10 את מקור התחקיר נגד רן ארז: דניאל דורון ודיאנה זקס שישבו בבית קפה וצותתו לשיחה שניהל יו"ר ארגון המורים

חדשות 10 והכתב רביב דרוקר הגישו לבית משפט השלום בתל אביב את תצהיריהם של דניאל דורון ודיאנה זקס וחשפו אותם כמקורות של הכתבה על יושב ראש ארגון המורים העל יסודיים רן ארז, בעקבותיה הגיש ארז תביעת דיבה על סך מיליון שקלים.

דרוקר הציג בכתבתו קונספירציה פוליטית שהוביל לכאורה ארז במטרה להחליף את שרת החינוך דאז יולי תמיר בעמי איילון ודיווח כי הדברים נאמרו לסמנכ"ל משרד החינוך מנחם כהן בפגישה בבית קפה בתל אביב. בנוסף, טען דרוקר כי לצורך כך שכנע ארז את המורים שהם "דפוקים, רעבים ומקופחים" ולאחר מכן לא יכול היה להפסיק את השביתה גם אם היה רוצה.

בעקבות שידור הכתבה הגיש ארז תביעת דיבה על סך מיליון שקלים נגד דרוקר והערוץ באמצעות עורכי הדין צבי גלמן וסיגל פעיל ממשרד אריאל שמר ושות'. בחודש יולי השנה קבע בית המשפט כי דרוקר יחויב לחשוף את מקורותיו לכתבה זו מאחר שעדותם מאחורי פרגוד תפגע בזכותו של ארז להגיב לדבריהם.

דניאל דורון בן ה-80 הוא כלכלן ותיק המנהל את המרכז הישראלי לקידום חברתי וכלכלי ונמנה בעבר על מקימי מפלגת שינוי. בנוסף, כיהן כיועץ כלכלי לראש הממשלה בנימין נתניהו בתקופת כהונתו הראשונה. הוא וזקס (שאינם קשורים למשרד החינוך, או לארגון המורים) טענו בתצהיר לבית המשפט כי נפגשו לפגישת עבודה בבית קפה בתל אביב ושמעו את דבריו של ארז.

דורון הצהיר כי תמלל את עיקרי הדברים והעבירם למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 10 באותה תקופה גלעד עדין. בתצהירה של זקס נכתב: "בעודי ממתינה שמר דניאל דורון יסיים את הכתיבה, שמעתי את מר רן ארז אומר לבן שיחו כי שביתת המורים לא נועדה לקדם את ענייניהם של המורים, אלא כדי לגרום לכך ששרת החינוך דאז, פרופ' יולי תמיר, תוחלף, כאשר המהלך כולו נעשה בידיעתם של ראש הממשלה ושר האוצר, וכן בברכתו של מר אהוד ברק".

פרקליטו של רן ארז עורך הדין צבי גלמן מסר בתגובה: "כל עיתונאי מחויב בשמירת המידע התקשורתי הנמצא בידיו ולכן מחובתו ואחריותו לבדוק את מקורות המידע בטרם פרסומם. שימוש במידע עיתונאי בצורה לא מושכלת ושאיננה אחראית פוגעת בעיתונאי ובמקורות המידע עליו הוא אמור לשמור. לצערי, במקרה זה כשל העיתונאי בתפקידו ועל כן נאלצנו לפעול לחשיפת מקורות המידע על מנת להגיע לחקר האמת".

דרוקר: "עדיף שעורכי הדין של הצד השני יתעסקו במשפט"

רביב דרוקר אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "השניים אינם מקורות שלי אלא של גלעד עדין. מעולם לא הובטח להם חיסיון מקורות אלא אמרנו שנשתדל והם וולונטרית אמרו שאם צריך הם יגיעו להעיד. ערוץ 10 הגיש בקשה להציג את עדותם בחיסיון ובית המשפט אמר בצדק שאם אנחנו מעוניינים להשאיר אותם חסויים עדותם לא תתקבל. דיברנו על זה עם דניאל דורון שאמר שהוא לא מת על הרעיון אבל כמו שהוא הבטיח הוא בא להעיד. עורכי הדין של הצד השני שעוסקים כל היום ביחסי ציבור ובשליחת קומוניקטים, עדיף שיתעסקו במשפטים ולא ביחצו"ן של עצמם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully