וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פייסבוק תשלב באנרים בדף הבית של הגולש

איילה צורף

22.9.2009 / 20:45

מדובר במהלך חדש עבור שוק הפרסום בישראל. תקציב הפרסום ברשת החברתי מוגבל כיום למינימום 50 אלף שקל לחודש

פייסבוק מרחיבה את פעילות הפרסום שלה בשוק הישראלי: עד כה איפשרה הרשת החברתית לפרסם באנרים ומודעות מלים עבור השוק הישראלי בתוך עמודי הרשת החברתית, אך לא בעמוד הבית של הגולש. כעת תאפשר הרשת החברתית לשלב באנרים בעמוד הראשי של כל גולש (עמוד הבית). במדינות אחרות בעולם הדבר מתאפשר מזה חודשים אחדים, אך עבור שוק הפרסום המקומי מדובר במהלך חדש.

החברה הישראלית שמוכרת את שטחי הפרסום הללו היא אורידיאן (oridian) - חברה בת של ybrant digital, מחברות המדיה האינטרנטיות הגדולות בעולם. החברה משווקת שטחי פרסום באתרים בינלאומיים, בהם פרסום הפונה לישראלים באתר וול סטריט ג'ורנל ופייסבוק ביוון.

ההתקשרות בין אורידיאן ופייסבוק החלה לפני כשנתיים, אז החלה פייסבוק לשלב פרסומות בעמודים הפנימיים של הרשת החברתית. לאורידיאן אין הסכם בלעדיות עם פייסבוק, וכיום זהו הגוף הישראלי היחיד שקיבל מפייסבוק את ההרשאה לשבץ פרסומות באתר. מנתונים שנמסרו מאורידיאן עולה כי בישראל יש 1.7 מיליון משתמשים שגולשים בפייסבוק אחת לחודש לפחות.

חברות ישראליות רוכשות פרסום ישירות מפייסבוק באמצעות אורידיאן או באמצעות תוכנה פנימית של האתר, וחלקן רוכשות באמצעות חברות רכש המדיה ישראליות, דוגמת פובליסיס נט מדיה, שלדברי אורידיאן רוכשת פרסום בפייסבוק בהיקף גדול יחסית.

המפרסמת הראשונה במתכונת החדשה היא שטראוס, עבור המותג מאסט. כיום דרישת פייסבוק לפרסום ברשת החברתית עומד על תקציב מינימלי של 50 אלף שקל בחודש. מדובר בתקציב גבוה למדי בהתחשב בעובדה שהרשת אמורה לפנות דווקא למפרסמים קטנים ובינוניים כפי שעושה גוגל.

לדברי גורם שבקיא בנושאי רכש מדיה בפייסבוק, מדובר בתקציב הדומה לדרישת המינימום במדינות רבות אחרות בעולם, אם כי לדבריו "הישראלים מנסים לשכנע את אנשי פייסבוק שיש מקום להנמיך את גובה תקציב המינימום ולהתאים אותו לגודל השוק הישראלי, שכן כל עוד תקציב המינימום יעמוד על 50 אלף שקל לחודש, רק מפרסמים בעלי תקציב פרסום בינוני או גבוה יוכלו לפרסם ברשת".

אורידיאן מייצגת למעלה מ-2,000 אתרים בינלאומיים וישראליים, מרביתם קטנים או בינוניים, בהם היא משבצת פרסומות מילים ופרסומות באנרים. מטה החברה נמצא בישראל ומרכז הפיתוח בהודו. לחברה סניפים ב-18 מדינות, והיא מעסיקה כ-150 עובדים.

מאורידיאן נמסר: "פייסבוק מינתה את חברת אורידיאן כמשווקת יחידה בישראל של אפיק הפרסום בדף הבית. אורידיאן שיווקה עד היום מודעות מלים בפייסבוק והיחידה ששיווקה פרסום באמצעות באנרים באתר, וכעת קיבלה הרחבה משמעותית של שטחי הפרסום המשווקים ללקוחות בישראל".

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully