וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלה על סרטון

ענת קם

23.9.2009 / 15:06

חדירה של כתב מקומון ידיעות בתל אביב למשרדי יחידת ההסרטה של דובר צה"ל וכן מספר עברות משמעתיות של חיילי היחידה הביאו לעזיבתו של המפקד סא"ל דינור שביט

מפקד יחידת ההסרטה בחטיבת דובר צה"ל סא"ל דינור שביט יעזוב את תפקידו בעקבות שורת מחדלים ביחידה. לוואלה! ברנז'ה נודע, כי אתמול נפרד שביט, שאמור היה לסיים את תפקידו בחודש ינואר הקרוב, מחייליו והוא צפוי לעזוב סופית את היחידה בתחילת השבוע הבא.

לדברי גורם ביחידת ההסרטה, שביט עוזב בעקבות סרטים השייכים ליחידה שהשיג כתב מקומון ידיעות אחרונות בתל אביב יואב זיתון, לאחר שהצליח להכנס מספר פעמים למשרדי היחידה וכן בעקבות מספר אירועים משמעתיים בהם היו מעורבים חיילי היחידה. בין היתר, לפני כחודשיים נסע צוות של היחידה למשימה באילת ובמהלך שהותם שם הייתה התרשלות באבטחת הציוד והנשק. לפני מספר שבועות נגנב רכב של היחידה לאחר שאחד החיילים יצא עמו לביתו באישור שביט.

מקורב לשביט סיפר לוואלה! ברנז'ה כי הוא חש שנעשה לו עוול ביחידה, לאחר שנים של שירות ותרומה. בפרידה מחיילי היחידה אתמול אמר שביט: "אני אוהב את היחידה והיא חשובה לי, אבל עקב אירועי התקופה החלטתי לקחת אחריות ולעזוב".

דובר צה"ל: "מתבצעת בדיקה על מנת להפיק לקחים"

מדובר צה"ל נמסר: "בעקבות צבר של אירועים חריגים בתחום ההסרטה בדובר צה"ל ביקש סא"ל דינור מדובר צה"ל, תא"ל אבי בניהו, לסיים את תפקידו כראש התחום לאחר 3 שנים בתפקיד. דובר צה"ל קיבל את בקשתו, ובימים הקרובים ימנה ממלא מקום. סא"ל דינור יוצב בתפקיד אחר למשך מספר חודשים בתיאום בינו לבין דובר צה"ל. כל רמיזה לכך שהודח הינה משוללת כל יסוד ויש בה כדי לפגוע בשמו הטוב של הקצין."

דובר צה"ל אף התייחס לתקרית בה נכנס כתב ידיעות תל אביב למשרדי היחידה: "הכתב נכנס דרך הכניסה הראשית, הזדהה כמבקר בארגון אזרחי הממוקם באחד הפרוזדורים הסמוכים ליחידת ההסרטה, משרדי ארגון 'צוות', ולא ליחידה עצמה. במתחם של ארגון צוות נמצאו קלטות וסלילים ישנים השייכים ליחידה. בדיקה מדגמית וראשונית הראתה כי על אף הכיתוב עליהם, הרי שמדובר בתוצרי צילום ישנים שאינם מסווגים, והם עתידים להיגרס.

בעקבות המקרה מתבצעת בדיקה ביחידה על מנת להפיק לקחים ולתקנם באופן מיידי ובאם יידרש אף לנקוט באמצעים. ביחידת ההסרטה מתקיימות מעת לעת ביקורות על ידי המפקדים. כמו כן, עתידה היחידה לעבור בקרוב למתחם אזרחי אחר המאובטח ברמה גבוהה יותר. דובר צה"ל מודה למערכת ידיעות תל אביב על הפנית תשומת לבנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully