וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דרמה עם סוף טוב

ענת קם

29.9.2009 / 13:51

הכרה בתקציבי פיתוח, הגדלת מספר הפרקים בדרמות קצרות ואפשרות להסב תקציבים מסרטי תעודה לסדרות תיעודיות - המועצה לשידורי כבלים ולווין משחררת את הכבל

המועצה לשידורי כבלים ולוויין תיקנה את הכללים בנושא הפקות מקור על מנת לתת ליוצרים חופש אמנותי ולאפשר לחברות הכבלים והלווין להמשיך ולפתח תוכניות איכותיות, בהתאם לצרכים המשתנים של התעשייה ולשינויים בהרגלי הצפייה. ההחלטה התקבלה לאחר שימוע שפרסמה המועצה לפני כשנה וכוללת התייחסות לשלושה נושאים.

ההכרה בהשקעה בפיתוח תסריטים הוגדלה ל-1.5% מסכום ההשקעה בסוגות מורכבות במקום חצי אחוז. המועצה קבעה כי שליש מהסכום יוקצה לפיתוח תסריטים דוקומנטריים. מהמועצה נמסר כי היא סבורה שראוי להגדיל את ההכרה בפיתוח תסריטים, על מנת לתמרץ את הפלטפורמות לתת הזדמנות ליוצרים חדשים ולנסות לקדם ולפתח לרעיונות חדשים וחדשניים, במטרה להרחיב את מגוון התכנים שמוצגים על מסך הטלוויזיה.

כמו כן, אישרה המועצה הפקת סדרת דרמה קצרה אחת באורך שלא יעלה על 13 פרקים, במקום שישה פרקים. הבעייתיות במגבלה זו התעוררה בסדרות שונות, בהן "תמרות עשן" (שלה שמונה פרקים), שלטענת HOT לו הוגבלה לשישה פרקים הייתה נפגעת איכותה והיכולת שלה להעביר מלוא החוויה לציבור הצופים. המועצה סברה כי יש להגדיל את רמת החופש האמנותי של היוצרים ושל חברות הכבלים והלווין וקבעה כי ניתן יהיה להפיק סדרת דרמה קצרה אחת שאורכה נע בין שני פרקים ל-13 פרקים.

המועצה קבעה עוד כי ניתן להשקיע עד 25% מסכום ההשקעה בסרטי תעודה מורכבים בהפקת סדרות תעודה שאורך כל פרק שלהן עומד על 35 דקות, תוך שהיא מגבילה את שידור סדרות אלה לערוצים שעוסקים בתכניות דוקומנטריות. שינוי זה נועד לתת ליוצרים חופש אמנותי להציג את הסיפור בצורה האיכותית והחווייתית ביותר, ולא להאריך פרקים שלא לצורך רק בשל מגבלות רגולטוריות.

יושב ראש המועצה ניצן חן מסר: "HOT ו-yes משמשות כספקי התכנים המקוריים העיקריים והן מפתחות תוכניות וסדרת מופת, הזוכות להערכה ולפרסים רבים. היקף ההשקעה הניכר, העולה על הסכום בו מחויבות החברות להשקיע על פי כללי הרגולציה, מלמד שחברות הכבלים והלווין השכילו להבין את החשיבות שבהפקות מקור, ועל כן אין חשש לתת להן חופש אמנותי ויצירתי, על מנת שימשיכו לפתח וליצור תוכניות איכותיות, להנאת הצופים כולם".

מ-HOT נמסר בתגובה: "HOT רואה חשיבות רבה בהשקעה בהפקות מקור. גם השנה כמו בכל שנה, אנו משקיעים מעל ומעבר למחויבויותינו הרגולטוריות ולקוחותינו ממשיכים להנות מהפקות המקור האיכותיות והפופולאריות בישראל". טרם התקבלה תגובת yes.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully