וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"אנחנו נמצאים בג'ונגל"

ענת קם

30.9.2009 / 23:44

חבר הכנסת נחמן שי מבקש ממועצת העיתונות לקבוע כללים שימנעו פרסום שמות חללי צה"ל לפני שנמסרה הודעה רישמית למשפחותיהם. מועצת העיתונות: "אין סיבה לרוץ לחקיקה"

חבר הכנסת נחמן שי פנה לנשיאת מועצת העיתונות השופטת בדימוס דליה דורנר, בבקשה שהמועצה תדון בהקדם בקביעת כללים על מנת למנוע פרסום שמות חללי צה"ל, או מי שנפטרו בנסיבות אזרחיות, בטרם נמסרה הודעה רשמית למשפחות. חבר הכנסת שי פנה לדורנר בעקבות הביקורת הרבה שהופנתה כלפי כל התקשורת ששלחו צוותי צילום אל מחוץ לבית משפחת רמון עוד בטרם נודע להם על מותו של אסף רמון בתאונת אווירית.

במכתבו הציע חבר הכנסת שי, כי מועצת העיתונות תבחן כיצד ניתן להבטיח שמידע מסוג זה יישאר חסוי עד שיימסר למשפחה באופן רשמי על ידי גורם מוסמך. בנוסף הוסיף שי, דובר צה"ל לשעבר, כי עדיף שיתוף פעולה של התקשורת על פני אכיפה באמצעות החוק.

בשיחה עם וואלה! ברנז'ה הוסיף שי: "הוויכוח האם להמתין עד להודעה הרשמית במקרים של חללי צה"ל או אזרחים המעורבים בכל אירוע טראגי אחר די ארוך. הוא החריף לאחרונה כי הטכנולוגיה המודרנית מאפשרת למידע להתפזר באינטרנט, בהודעות אס.אם.אס ובבלוגים והיכולת שלנו לבקר ולסנן נפגעה קשות. כשאני הייתי דובר צה"ל ועוד לא היה אינטרנט, ניסינו להלחם בזה והיה לנו את שיתוף הפעולה. היום אנחנו נמצאים בג'ונגל ואנחנו צריכים למצוא דרך שהצלמים לא יעמדו מול הבית של רונה רמון או שכתבים לא יתקשרו למשפחה של אסף גולדרינג".

- כדובר צה"ל לשעבר, אינך חושב שכדאי לייעל את מערך הנפגעים וההודעות למשפחות?

"גם בעניין הזה עסקנו ולפעמים רוצים שקצין בכיר יגיע, אבל זה לא משנה באופן עקרוני. הבעיה העיקרית היא איך אפשר לעכב את התקשורת עד שתימסר ההודעה. פניתי למועצת העיתונות כדי לקבל את שיתוף הפעולה שלהם וכי התקשורת היא באמת הגורם הכי משפיע, אבל צריך למצוא דרך לעכב את המידע גם בערוצים האחרים, הן במקרים של חללי צה"ל והן במקרים אזרחיים. חייב להיות שיתוף פעולה של הציבור כולו שלא יפיץ את זה בדרך פרועה. אני מתחיל עם התקשורת אבל צריך למצוא עוד דרכים, ואני באמת לא יודע מה הן".

אריק בכר, מזכיר מועצת העיתונות, מסר בתגובה: "יש סעיף מפורש בתקנון האתיקה של המועצה, סעיף 9, שמתייחס לנושא פרסום שמות קרבנות. הודענו לחבר הכנסת שי כי אם הוא מעוניין להגיש תלונה דלתנו פתוחה בפניו ואיני רואה סיבה לרוץ לחקיקה. העיתונאים עובדים לרוב בשיתוף פעולה ואני לא יודע מה היה הכשל במקרה מותו של אסף רמון אולם הדרך הכי טובה לברר את הנושא היא בבית הדין של מועצת העיתונות. בנוסף יש לרענן את ההנחיות לעיתונים ולהודיע לעורכים שלא יפעלו לחץ בלתי אפשרי על הכתבים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully