וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"לא ניתן לדחות עוד את ההחלטה בעניין ערוץ 10"

ענת קם

1.10.2009 / 17:26

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה תקף את הסחבת בעניין הערוץ והוסיף כי גם אם יש אינטרס ציבורי בהארכת זיכיונו, הדברים דורשים תשתית עובדתית מוצקה ומשמעותית

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה והאחראי על האגף הכלכלי פיסקאלי במשרד המשפטים, עו"ד אבי ליכט, כתב היום כי לא ניתן להמשיך ולדחות את קבלת ההחלטה בעניין ערוץ 10 מאחר שהעיכוב עומד בניגוד לתקנות הרשות השנייה. במכתב ששלח היום ליועצים המשפטיים של משרדי האוצר והתקשורת והרשות השנייה כותב ליכט כי היעדר החלטה עלול לפגוע באפשרות תחילת שידורים של זכיין חדש במקום ישראל 10, אם יוחלט לפרסם מכרז על הפעלת הערוץ, ולהוביל להארכה כפויה של הזיכיון או להחשכת מסך בתקופת המעבר.

במכתבו מציג ליכט את השתלשלות האירועים בחודשים האחרונים, מאז הודיעה הרשות בנובמבר 2008 כי הערוץ לא עמד במחויבויותיו ולא ניתן להאריך את זיכיונו, ומזכיר כי חלפו עשרה חודשים מהמועד האחרון לקבלת החלטה בעניין ערוץ 10 - שנקבע על פי תקנות הרשות השנייה ל-1 בדצמבר 2008 - וארבעה חודשים לפני תום תקופת הזיכיון של ערוץ 10.

עוד כותב ליכט, כי גם אם יש אינטרס ציבורי בהארכת הזיכיון, הדברים דורשים תשתית עובדתית מוצקה ומשמעותית וכי יש מקום לשקול תיקון החוק ועיגון הסדר ערוץ 10 בחקיקה ראשית, במקום לנסות ולעגן את ההסדרים במסגרת החוק הקיים. לטענת ליכט בהצעות הקיימות להסדר ערוץ 10 קיימים קשיים משפטיים משמעותיים.

איגודי היוצרים פנו לפני ראש השנה ליועץ המשפטי לממשלה מני מזוז בבקשה שיתערב בתהליך קבלת ההחלטה באשר לעתיד ערוץ 10 ויורה לרשות השנייה לקבוע תאריך יעד להגשת ההצעה הסופית של ערוץ 10 למילוי חובותיו לשם הארכת זיכיונו. במכתב ששלחו ארגוני היוצרים נכתב כי כל עיכוב נוסף בקבלת ההחלטה יגרום נזק נוסף.

ממשרד התקשורת נמסר: "מכתב המשנה ליועץ המשפטי התקבל בלשכה המשפטית. לאחר שנלמד אותו נגיב בכל הכבוד הראוי". טרם התקבלו תגובות הרשות השנייה ומשרד האוצר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully