וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל ערוץ 10: "אנחנו בדקה ה-90 לפני סגירת הערוץ"

ענת קם

5.10.2009 / 16:51

במכתב לשרי האוצר והתקשורת כותב יוסי ורשבסקי כי "מכשלות ביורוקרטיות וניואנסים פורמליים" מונעים הגעה להסדר בין הצדדים

מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי פנה היום (שני) לשר האוצר יובל שטייניץ ולשר התקשורת משה כחלון בדרישה להתערב במכשולים המעכבים את הארכת זיכיון ישראל 10. ורשבסקי כותב כי הגורמים המעורבים ניצבים כעת בדקה התשעים לפני סגירת הערוץ וכי "הסיבה לכך אינה בבעיה מהותית כלשהי, אלא בסיבות ביורוקרטיות וניואנסים פורמאליים שאין איש במערכת הממשלתית מצליח להביאם לידי גמר והכרעה". ורשבסקי הזכיר במכתבו כי הסדר חתום על ידי ישראל 10 מונח על שולחן מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה.

ורשבסקי כותב כי שתי שאלות עיקריות עומדות לפתחם של הצדדים המעורבים במשא ומתן, שאלת המדיניות הנוגעת להחלטה אם לסגור את הערוץ ולפטר אלפי עובדים עקב כך והשאלה המשפטית-בירוקרטית הנוגעת לפלטפורמת ההסדר. ורשבסקי מזכיר כי בישיבה שהתקיימה בתחילת אוגוסט אישר שר האוצר את מתווה ההסדר, כולל השימוש בכספי קרן הפקות המקור להחזר חובות הקולנוע של הערוץ, וכן כי בעלי המניות הסכימו לערוב להשקעה בהפקות סוגה עילית בטלוויזיה.

בנוגע לשאלה המשפטית, כתב ורשבסקי כי "לאחר ש-99% מן הדרך נעשתה, ניבעים מידי יום ביומו פרצות וקשיים חדשים, כאילו בכוונת מכוון שלא להביא את הדברים לידי גמר. אני משוכנע כי תסכימו איתי שתהא זו התנהלות שערורייתית אם בשל מכשלות בירוקרטיות שאינן נוגעות למהות התכנית ייסגר ערוץ תקשורת בישראל וייוותר מונופול בידי ערוץ 2".

ביום חמישי האחרון הודיע מנכ"ל הרשות השנייה מנשה סמירה כי המשא ומתן עם משרד האוצר הגיע למבוי סתום וכי לא ניתן עדיין להמליץ על הארכת זיכיון הערוץ. לדברי מקורבים למשא ומתן, הקושי נובע מחילוקי דעות בתוך משרד האוצר ומחוות דעת משפטית שקבעה כי קרן הפקות המקור שיקים האוצר בשילוב זכייניות הטלוויזיה, לא תוכל לשמש את ערוץ 10 להחזרת חובותיו בתחום הקולנוע. עם זאת, סמירה לא המליץ בישיבה זו לפרסם מכרז חדש והמועצה צפויה לקבל החלטה בנושא בישיבתה בשבוע הבא.

ממשרד התקשורת נמסר: "השר משה כחלון וצוות משרדו פועלים באינטנסיביות לפתרון סוגיית ערוץ 10, כשהמניע המרכזי של השר הינו מניעת פיטוריהם של העובדים. השר ימשיך לפעול לפתרון הסוגיה בהתאם להוראות החוק בענין". טרם התקבלה תגובת האוצר לדברים.

היוצרים לליכט: "אל תיתן הכשר למחיקת חובות עבר"

איגודי היוצרים פנו למשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט וקראו לו להבהיר שאין בכוונתו להצדיק מחיקת חובות העבר של ערוץ 10 באמצעות חקיקה. מכתב היוצרים נשלח בעקבות מכתבו של ליכט ליועצים המשפטיים של משרדי האוצר והתקשורת והרשות השנייה, בו קרא לצדדים למצוא פתרון לסוגיית ערוץ 10 בהקדם מאחר שעל פי התקנות לא ניתן לדחות יותר את ההחלטה.

במכתב שנשלח היום באמצעות עורך הדין אמיר רוזנברג, בא כוחם של איגודי היוצרים, התייחסו היוצרים לסעיף במכתבו של ליכט, בו נכתב כי אם יוכח שיש אינטרס ציבורי בהמשך פעילותו של ערוץ 10 "יש מקום לשקול תיקון החוק ועיגון ההסדר בחקיקה ראשית". איגודי היוצרים כותבים כי "אופן הניסוח של סעיף זה כפי שהוא מופיע במכתבך הנ"ל, מהווה מתן 'הכשר' להליכי חקיקה שמטרתם מחיקת חובות עבר (ככל שהם חלק מההסדר מול הערוץ)".

עוד כותבים היוצרים: "חשיבותה של סוגיה זו אינה נוגעת אך ורק לערוץ 10, אלא גם ליחסים מול כלל גופי השידור בעתיד, אשר עשויים לראות בהתערבות המחוקק בעניין ערוץ 10, זרז לאי עמידה במחויבויות השוטפות שלהם עצמם מתוך מחשבה כי ממילא הנושא יתוקן בחקיקה... נכון יהיה להבהיר כי אין במכתבך תמיכה ו/או הכשר לסילוק חובות עבר בדרך של חקיקה".

את תגובת המשנה ליועץ המשפטי לממשלה לא ניתן היה להשיג. טרם התקבלה תגובת ערוץ 10.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully