וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מה לה לכנסת להפקיע את סמכויות הרשות השניה?"

ענת קם

15.10.2009 / 0:56

היוצרים תוקפים את ההחלטה לדחות שוב את ישיבת המועצה בענין ערוץ 10 ואת הצעת החוק הפרטית להצלת הערוץ : "חבל שדאבוש וחברי הכנסת שאמה, ושי שכחו את האינטרס הציבורי, שאותו הם מתיימרים לייצג"

איגודי היוצרים פנו אתמול (שלישי) ליושבת ראש מועצת הרשות השנייה נורית דאבוש במכתב חריף בו הם מאשימים את מועצת הרשות בעיכוב ההחלטה בעניין ערוץ 10, על מנת לפנות בלית ברירה להליך חקיקה. במכתב שנשלח אתמול באמצעות בא כוחם של האיגודים עורך הדין אמיר רוזנברג קראו היוצרים למועצת הרשות לקבל החלטה בישיבת המועצה שתתקיים ביום ראשון הקרוב ואף איימו לעתור לבג"צ אם המועצה לא תעשה זאת.

היוצרים קושרים את החלטתה של דאבוש לדחות את ישיבת המועצה, שאמורה הייתה להתקיים מוקדם יותר השבוע להודעת חברי הכנסת נחמן שי (קדימה) וכרמל שאמה (ליכוד) על כוונתם להגיש הצעת חוק פרטית להארכת זיכיון ערוץ 10 בשנתיים. היוצרים תוקפים את התמשכות תהליך קבלת ההחלטה בעניין ערוץ 10, במיוחד על רקע מכתבו של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט שהודיע למועצת הרשות השנייה כי עיכוב ההחלטה עומד בניגוד לתקנות.

היו להם מכונות צילום?

היוצרים תולים את האחריות לעיכוב ישירות בדאבוש: "האחריות הציבורית, האישית והמשפטית על התוצאות של עיכוב ההחלטה בעניין ערוץ 10 רובצת על כתפייך. מלים אלה אינן מליצה. הגורם היחיד, המעכב כיום החלטה בעניין ערוץ 10 (בלי להיכנס לתוכן ההחלטה) הינו יו"ר מועצת הרשות השנייה. קשה לראות שאדם הנושא תפקיד ציבורי כה חשוב, יפעל בהתעלמות מלאה מהנחיות היועץ המשפטי המהוות הוראות מנחות לרשות השנייה בכל הנוגע למינהל תקין, ולשמירה על שלטון החוק".

בהמשך נכתב כי התערבותו של ליכט הגיעה בין היתר בעקבות התעלמות מועצת הרשות השנייה מחוות הדעת של היועץ המשפטי לרשות דורון אבני, שקבע כי יש לפרסם לאלתר מכרז חדש על הפעלת ערוץ 10. לטענת היוצרים הנפגע העיקרי מעיכוב ההחלטה הוא הציבור ואיגודי היוצרים בתוכו. בהמשך מותחים היוצרים ביקורת על הניסיון לפתור את משבר הערוץ בחקיקה: "יש לזכור, כי חוק הרשות השנייה קבע מנגנונים מסודרים לבחינת סוגיית הארכת הזיכיון לערוץ 10(...) מה לה לכנסת להפקיע לפתע פתאום את סמכויות המועצה? אילו כלים יש לכנסת לעשות כן?"

מטה מאבק היוצרים התייחס גם לדברים שאמר חבר הכנסת כרמל שאמה לוואלה! ברנז'ה, לפיהם ימשוך את הצעת החוק אם תוצג לו חוות דעת משפטית שתקבע כי לא ניתן להאריך את זיכיון הערוץ בשל מחדליו. היוצרים כותבים: "עצוב לגלות כמה תמימים ושטחיים, או אולי בעצם ציניים, יכולים להיות חברי הכנסת. שאמה ושי לא טרחו לפשפש מעט אחורה בדברי הימים של הכנסת, כדי לגלות שערוץ 10 זכה כבר לכמה סבבים של תיקוני חקיקה בשנים האחרונות, שבכל אחד מהם הבטיח הערוץ להחזיר את כל חובותיו. שאמה ושי גם לא טרחו אפילו לקרוא מסמך טרי הרבה יותר, בן חודשיים בסך הכל: חוות דעת מפורטת ומנומקת של היועץ המשפטי של הרשות השנייה, שקבע חד משמעית כי אין להאריך את זיכיונו של ערוץ 10 בשל מחדליו. האם עכשיו יעמוד חבר הכנסת שאמה בדיבורו וימשוך את הצעת החוק?"

עוד התייחסן היוצרים להודעתה של דאבוש על דחיית הישיבה: "...שלשום הודיעה דאבוש על דחייה נוספת בישיבת ההכרעה של מועצת הרשות, מכיוון ש 'החומר טרם הועבר לחברי המועצה' (...) דאבוש טרם הצליחה, כנראה, לאתר מכונת צילום כדי לשכפל את החומר עבור חברי המועצה". בסיכום דבריהם טוענים היוצרים: "שאמה, דאבוש ושי, פועלים עבור ערוץ 10. למה? שאלה טובה. חבל רק שאת האינטרס הציבורי, שאותו שלושתם מתיימרים לייצג, הם שכחו בדרך".

ח"כ שאמה: "לפתור את הבעיה, גם לטובת היוצרים"

גורם ברשות השנייה התייחס בתגובה לדברים לפניית היוצרים מה-27 באוגוסט, בה ביקשו לדחות את הדיון שתוכנן לאותו יום בנושא ערוץ 10 על מנת לאפשר לצדדים לשוב אל שולחן הדיונים ולמצות את המגעים בניסיון למצוא הסדר שיאפשר את הארכת הזיכיון, והביע תמיהה "כיצד פתאום היוצרים שקראו למיצוי המשא ומתן דורשים לקבל החלטה מיידית. האם היוצרים ציפו בעקבות מכתבו של אבי ליכט שהמועצה תתכנס במהלך חול המועד סוכות?" מועצת הרשות השנייה תתכנס ביום ראשון הקרוב לישיבה מכרעת בנושא עתיד ערוץ 10.

רחל תורג'מן, חברת מועצת הרשות ומחברת דו"ח תורג'מן שקרא כבר ביוני 2008 להאריך את זיכיון הערוץ בשנתיים על מנת לאפשר לו פריסת חובות תוכן, התייחסה אמש להצעת החוק של שי ושאמה: "באיחור רב של יותר משנה, תוך בזבוז זמן ומשאבים יקרים והתעסקות בקרבות, בסוף חזרו לאותו מתווה שהוא נכון כלכלית וחברתית ומחייב עמידה בכל מחויבויות התוכן. לו היו מקבלים את הדו"ח כשהוגש היום ערוץ 10 היה מתעסק בהפקות ויצירה במקום במאבק הישרדות".

מלשכת חבר הכנסת כרמל שאמה נמסר כי פניית היוצרים טרם הגיעה אליהם אולם ביקשו להדגיש כי אין קשר בין הודעת הדחייה של נורית דאבוש והגשת הצעת החוק: "ההצעה לא הגיעה בצורה כזאת אלא כדי לפתור את הבעיה, גם לטובת היוצרים. ברור לכולם ואף הדגשנו זאת, כי ההארכה בשנתיים תהיה רק אם הערוץ יעמוד בכל מחויבויותיו והכל יהיה כפוף למחלקה המשפטית". חבר הכנסת נחמן שי סרב להגיב לדברים. בערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully