וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סמירה: "לא ניתן להאריך את זיכיון ישראל 10"

ענת קם

15.10.2009 / 11:59

חוות הדעת של מנכ"ל מועצת הרשות השניה קובעת כי מאחר והערוץ לא עומד במחויבויותיו לתחום הקולנוע לא ניתן יהיה לאשר את ההסדר המוצע. מועצת הרשות השניה תדון שוב בעתיד הערוץ ביום ראשון

לא ניתן להאריך את תקופת הזיכיון של ישראל 10 בערוץ 10, כך קובע מנכ"ל הרשות השניה מנשה סמירה פירסם בחוות דעתו המתפרסמת בשעה זו בנוגע להארכת זיכיון החברה בערוץ. "אין במסמכים שהוגשו על ידי חברת ישראל 10 ועל ידי משרד האוצר כדי לספק את הפתרונות והבסיס הנדרשים על מנת לתת את המתווה להארכת הזיכיון", כותב סמירה.

סמירה כותב כי הצעת ההסדר שהציג לאחרונה ערוץ 10 היא משופרת: ישראל 10 מוכנה להשלים את החוסרים בהוצאות על תכניות מסוגה עילית, וכמו כן התחייב הערוץ להוסיף 19 מיליון שקל לצורך מימוש ההסדר. אולם על אף השיפור שבהצעת הערוץ כותב סמירה כי לא ניתן יהיה להגיע להסדר כולל. סמירה מציין בין היתר את חובות הערוץ לקולנוע, אותם לא ניתן יהיה להשלים מהקרן שהקימו משרדי האוצר והתקשורת.

סמירה מתייחס גם לחלקם של איגודי היוצרים בנסיונות להגיע להסדר עם ישראל 10 וכותב כי הנסיונות להגיע עמם למתווה שיאפשר את הארכת הזיכיון: "נתקלו בעמדה ברורה השוללת הקלות או ויתורים שאינם מעוגנים בדין".

ישיבת מועצת הרשות השניה בעניין ערוץ 10 תתקיים בתתחילת השבוע הבא, על שולחנה של המועצה תונח חוות דעתו של סמירה. לאחרונה הודיע המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט למועצה כי אין לדחות את הדיוינם באשר לעתידו של הערוץ.

ערוץ 10: מופתעים מחוות הדעת

מערוץ 10 נמסר בתגובה להחלטת סמירה: "מדינת ישראל חזרה בה – בניגוד לכל כללי ההגינות השלטונית - מהסכמות מפורשות שהושגו ביחד עם משרדי האוצר, התקשורת והרשות השניה ועמדו ביסוד הסדר שהיה מיטיב עם הצופים, היוצרים ומבטיח את פרנסתן של אלפי משפחות. לצערנו, אין מי שמוביל ואין מי שמבצע את מה שכולם מסכימים עליו.

המדינה עלולה לאבד השקעה רציפה ובטוחה של 300 מיליון שקל ביצירה מדי שנה, פרנסה לאלפי משפחות, תחרות בשוק הטלוויזיה, הורדת מחירי הפרסום בישראל, הכנסות למדינה מתמלוגים ועל דמי זיכיון, למה מוכנים לוותר על זה? בגלל מה מבקשים לוותר על ערוץ מסחרי שני במדינת ישראל?

מדובר בבשורה קשה לאלפי משפחות, פגיעה בתחרות ופגיעה בפלורליזם הדעות ובדמוקרטיה הישראלית. אנו מופתעים מחוות הדעת ומשוכנעים שמועצת הרשות השניה, שרי האוצר והתקשורת יתעשתו ויפעלו לטובת האינטרס הציבורי הרחב, כפי שהתחייבו לעשות.

יצוין, כי ערוץ 10 לא קיבל אגורה מכספי ציבור אלא שילם עד היום למדינה מאות מליוני שקלים. הערוץ השקיע בתוכן ישראלי למעלה משלוש מאות מיליוני שקלים מעבר להשקעה שנדרשה על פי החוק. על אף הפסדים כבדים, הערוץ עמד בכל מחויבויותיו בשנים 2008 ו-2009 והתחייב לעשות כך גם בעתיד. בעלי המניות של ערוץ 10, אחרי שהזרימו מכיסם הפרטי למעלה ממילארד ו-300 מיליון שקל לשוק הישראלי, נאותו גם להגדיל את היקף הערבויות עד לסך של 59 מליון שקל לצורך הבטחת התחייבויות הערוץ.

ראשי הערוץ מתכנסים על מנת לשקול את המשך הצעדים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully