וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחור לבן בצבעים

ענת קם

18.10.2009 / 15:06

איתי לנדסברג טוען כי אולפן שישי עשה שימוש לא אתי בחומרים המיועדים לשידור בערוץ 1 מבלי לתת קרדיט ראוי. חדשות 2: "הכתבה לא עסקה בסרט של ערוץ1"

מנהל מחלקת התעודה בערוץ 1 איתי לנסדברג פנה הבוקר למנכ"ל חברת החדשות של ערוץ 2 אבי וייס והאשים את צוות "אולפן שישי" בהתנהגות לא אתית. במכתבו מתייחס לנדסברג לכתבה ששודרה במהדורת שישי האחרון על הסרט "אני הייתי שם בצבע", המציג את סיפורו של התעשיין אלפרד מונוסון. לנדסברג טוען, כי מגיש המהדורה יאיר לפיד וכתב התרבות אילן לוקאץ' השמיטו במכוון את חלקו של ערוץ 1 בהפקת הסרט ולא נתנו את הקרדיט הראוי.

בנוסף, טוען לנדסברג כי העברת חומרי הסרט לערוץ 2 נעשה על ידי יוצריו אבישי כפיר ואיציק רובין ללא תיאום עם רשות השידור וכי בכוונת הרשות לערוך בירור בנושא זה עם היוצרים. לנדסברג דורש שבמהדורת "אולפן שישי" הקרובה ייאמר בצורה מפורשת כי הסרט הופק בסיוע רשות השידור והוא ישודר בקרוב ברצועת "הסיפור האמיתי" בערוץ 1. לדבריו, "מיותר לציין כי ערוץ 1 ורשות השידור משקיעים בסרט כסף רב מזה תקופה ארוכה".

איציק רובין, מפיק הסרט: "יש כאן אי הבנה גדולה, שגם מובנת לי וגם מובן לי הכעס של איתי לנדסברג. הוא טועה בהבנת מהות העניין והיא שיש שני קניינים רוחניים שונים זה מזה, והם באים לידי ביטוי גם בחוזה עם ערוץ 1. האחד הוא החומר הנדיר ששייך לאבישי כפיר ולי וזה 'ארץ ישראל בצבע', 40 שעות שנקראות 'ארכיון מונוסון'. השני זה סרט שנעשה עבור ערוץ 1 שמבוסס על חומרים של הארכיונים, יש שם כ-30 דקות מתוך 40 שעות. מחובתנו להפיץ את הארכיון הזה לכל עם ישראל בלי קשר לסרט עצמו. בחוזה שלנו עם ערוץ 1 נכתב: 'מובהר בזאת כי יחסי רשות השידור והמפיק יוצרים שדיתוף פעולה מוגבל בלבד', להפקת הסרט האחד והיחיד שהוא נשוא ההסכם. ערוץ 2 כן נתן קרדיט באחד המקומות לערוץ 1 ואני יודע היום שהייתה שם טעות טכנית אנושית. הסרט של ערוץ 1 הוא נפלא ועוצמתי לאין ערוך יותר מהכתבה ששודרה בערוץ 2".

מחדשות ערוץ 2 נמסר בתגובה: "הכתבה לא עסקה בסרט שישודר בערוץ 1 אלא בארכיון הסרטים הצבעוני של פרד מונוסון. הארכיון קיבל את מלוא הקרדיט. למרות זאת במהלך הכתבה ניתן קרדיט לערוץ הראשון בו נכתב 'מתוך הסרט 'אני הייתי שם בצבע', ערוץ 1". לכן מוזרות מאוד הטענות שהועלו על ידי איתי לנדסברג".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully