וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כספי רשות השידור לא יועברו בינתיים להפקות מקור

ענת קם

18.10.2009 / 17:04

בישיבה משותפת של ועדות הכלכלה והחינוך של הכנסת הוחלט להמתין עם ישום סעיף רשות השידור בחוק ההסדרים עד להתקדמות הרפורמה ברשות

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: ענת ברק)

ועדות הכלכלה והחינוך של הכנסת החליטו היום בישיבה משותפת כי סעיף רשות השידור בחוק ההסדרים, הזרמת 36% מתקציבי הטלוויזיה של הרשות להפקות מקור, ירד מסדר היום עד לקבלת עדכון מהשר הממונה על רשות השידור יולי אדלשטיין בנוגע להצעת חוק רשות השידור, שעיקרו הרפורמה ברשות, הצעה בה הוא מעוניין לערוך שינויים.

מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר הציג בדיון נתונים כספיים על רשות השידור, מהם עולה כי כ-56% מהוצאותיה שהם יותר מ-461 מיליון שקל מופנים להוצאות שכר. בנוסף הציג שקלאר את הירידה בהכנסות הרשות מאז 2003, מ-950 מיליון שקל ל-734 מיליון. הירידה העיקרית היא הכנסות מתשדירי חסות ובהכנסות מתשדירי שירות.

עוד עולה מהנתונים, כי ב-2008 השקיעה הרשות 15 מיליון שקל בלבד, המהווים 3.7% מהכנסות הטלוויזיה, ברכש הפקות חיצוניות. עם זאת הוצאה זו היא שיפור לעומת השנים הקודמות. לדברי שקלאר: "אם עלינו להוות תחרות לערוץ 2 ו-10, אפשר לסגור את הערוץ". כמו כן ציין שקלאר כי עם זליגת התקציבים למדורי השכר, פחות כסף הושקע בשינויים הטכנולוגיים, מה שגרם לדה-לגיטימציה לרשות השידור, לנטישת טאלנטים ולצניחה ברייטינג. בהמשך הזכיר שקלאר את הצעתו לקבל 15 מיליון שקל מהאוצר ולצד 15 מיליון שקל מתקציב הרשות להפנות 30 מיליון שקל להפקות מקור, עד לתחילת הרפורמה בפועל. הצעה זו אמורה להכנס לתוקף בינואר הקרוב.

נציג משרד האוצר, משה אורן, ביקש מהוועדה לקדם את הצעת החוק כחלק מהרפורמה ברשות השידור והמשך קיומה כגוף המשדר שידורים איכותיים והפקות מקומיות. חבר הכנסת זבולון אורלב, יושב ראש ועדת החינוך, אמר כי "אי אפשר כרגע לאשר את החוק הזה כפי שהוא מוצע לוועדה".

אבישי כפיר, יושב ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים אמר בדיון: "כולנו מקווים שהרפורמה אכן תתממש, אבל אם לא, חייב האוצר לבוא לקראת רשות השידור ולהזרים 15 מיליון שקל וביחד עם 15 מיליון שקל מתקציב הרשות להביא לקופה של 30 מיליון שקל להפקות מקור. לערוץ 10 ויתר האוצר במיליוני שקלים. לא ייתכן שדווקא כאן לא יסייע לרפורמה".

בתום הדיון הודיע יושב ראש הוועדה, ח"כ אופיר אקוניס: "אנו תומכים בקיום הרפורמה בשידור הציבורי . הוועדה סבורה שלא ניתן להשאיר את רשות השידור במצב בו במשך שנים שואפים לרפורמה, אך בפועל היא לא מתקיימת. ביחד עם יו"ר ועדת החינוך ניפגש עם השר הממונה על רשות השידור כדי לוודא התקדמות בפועל של ההליכים הנדרשים לקידום הרפורמה. עד אז מחליטה הוועדה להימנע מקידום הצעת החוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully