וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האוצר לא יתן ידו להמשך בזבוז כספי ציבור"

ענת קם

20.10.2009 / 12:08

נציגי האוצר ביקשו ממנכ"ל רשות השידור להציג מתווה חלופי לרפורמה עד ה-15 בנובמבר, ליישום עד לתחילת 2010

הממונה על התקציבים במשרד האוצר אודי ניסן והממונה על השכר אילן לוין פנו היום למנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר בדרישה להציג למשרד האוצר עד ה-15 בנובמבר תכנית חלופית לרפורמה ליישום כבר בתחילת 2010. לוין וניסן דרשו כי המתווה החלופי יכלול הפניה של 36% מהכנסות הטלוויזיה לטובת רכש הפקות מקומיות והמשך הפחתת אגרת הרדיו והטלוויזיה ב-5% מדי שנה.

מכתב זה הוא תגובה לבקשת רשות השידור לאשר את הארכת תוקף הסכמי העבודה שנחתמו עם העובדים עד סוף נובמבר 2009. רשות השידור חתמה באפריל האחרון על הסכמי פרישה של מאות עובדים ובעת החתימה סוכם כי ההסכמים יבוצעו רק כשייחתמו הסכמי ההעסקה החדשים ברשות וזאת תוך שלושה חודשים מיום חתימת הסכמי הפרישה. הסכמים אלו טרם נחתמו במלואם וברשות האריכו מספר פעמים את תוקף הסכמי הפרישה על מנת שלא לאבד את ההישגים שבחתימתם.

לוין וניסן אישרו את הארכת תוקף הסכמי ההעסקה, אך בכפוף למספר תנאים. האוצר דורש את ביטול כל ההסכמים וההסדרים הקיימים מול העובדים היוצרים נטל תקציבי וניהולי המונע מרשות השידור לעמוד במחויבויותיה ובמקומם יש לקיים הסדרים והסכמים קיבוציים חדשים שייעלו את עבודת הרשות בעלות תקציבית סבירה. כמו כן, יש להסדיר את היכולת לנייד עובדים בין משימות, היכולת לפטר במסגרת צמצומים או אי התאמה והארכת תקופת הניסיון לעובדים חדשים. עוד דורש האוצר שההסכמים יאפשרו גם הכנסת טכנולוגיות חדשות ללא הגבלה.

תנאים נוספים הם פיקוח על שעות העבודה באמצעות שעון נוכחות אלקטרוני; קביעת תקן כח אדם שקוף ומפוקח למניעת ניפוח מצבת כח האדם, וזאת עד 10 בנובמבר 2010; והפסקת קליטת עובדים חדשים בתקופת פיטורי 700 עובדים מאחר שזה עומד בניגוד לעקרונות הרפורמה.

בסיכום מכתבם כתבו לוין וניסן: "להערכתנו, במידה וייכשל המשא ומתן עם ארגוני העובדים, רשות השידור תמשיך בהתנהלותה הנוכחית בה גדל הגירעון התקציבי. משרד האוצר לא ייתן את ידו להמשך בזבוז כספי הציבור ללא מתן תמורה ראויה... משרד האוצר רואה חשיבות בהבראת רשות השידור, התאמת חוק רשות השידור לנורמות ניהול מקובלות שיאפשרו פיקוח ושקיפות ראויה לנעשה ברשות".

מוטי שקלאר, מנכ"ל רשות השידור, מסר בתגובה: "המכתב שנשלח מהאוצר משקף את הנושאים הנדונים בימים אלה בישיבות מרתוניות על נושא הרפורמה ברשות. אין בהן חדש מנקודת ראותי וזה לא סוד שרשות השידור לא תוכל להמשיך לפעול במצב הקיים באם לא ייסגר המתווה לרפורמה עד סוף השנה. אני מצר על העיתוי והסגנון של מכתב האוצר דווקא בימים של משא ומתן. משמעות הסעיף בו נאמר כי הרשות תפנה 36% מהכנסותיה בשלב זה לטובת רכש הפקות מקומיות/חיצוניות , הינו סגירת הרשות על כל המשתמע מכך לרבות טלוויזיה ורשתות הרדיו של קול ישראל. הקריאה להורדה נוספת ועקבית של שיעור האגרה הינו גזר דין מוות לרשות ולשידור הציבורי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully