וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין דורש התנצלות "מאולפן שישי"

ענת קם

20.10.2009 / 15:05

יושב ראש הכנסת טוען כי התחקיר ששודר בתכנית על הצטרפותה של רעייתו לנסיעות לחו"ל הנו תחקיר מגמתי. חדשות 2: "החברה עומדת מאחורי כל מילה ששודרה בתחקיר"

יושב ראש הכנסת ראובן ריבלין שלח היום למערכת "אולפן שישי" דרישה להתנצלות בעקבות התחקיר ששודר ביום שישי האחרון, לפיו הטיס ריבלין את רעייתו לחו"ל על חשבון כספי ציבור. במכתב ששלח היום ריבלין באמצעות עורכי הדין אלי זהר, צבי בר נתן ורקפת פלד נכתב כי בתחקיר שערכה יפעת גליק, אין כל אמת והשידור פגע בשמו הטוב. במכתב התייחס ריבלין לחוות הדעת של היועצת המשפטית של הכנסת האוסרת את הטסת רעייתו של יושב ראש הכנסת לחו"ל על חשבון הציבור עליה התבסס התחקיר ותקף את מערכת "אולפן שישי" על השימוש בה, על אף שידעו שאינה קיימת.

בפנייה ששלח היום ריבלין נכתב כי בבקשת התגובה שהועברה ללשכתו לא הוזכרה כלל חוות הדעת שהופיעה בכתבה. כמו כן, לדבריו בתגובה שהועברה הופיע נוהל מימון טיסות לבנות מזוג המקובל על חשב הכנסת. ריבלין טוען כי בעקבות אזכור בעל פה של חוות הדעת התקיימה ישיבה בנוכחות מנכ"ל וחשב הכנסת, גורמים משפטיים ואחרים. בישיבה נאמר כי מעולם לא ניתנה חוות דעת משפטית שסותרת את נוהל חשב הכנסת, עליו התבסס ריבלין. ריבלין דורש שידור התנצלות במהדורת אולפן שישי הקרובה, בה יובהר כי נהג על פי הנהלים המחייבים וכי חוות הדעת המדוברת לא הועברה לו.

בהמשך המכתב מואשמת מערכת התכנית במגמתיות: "כמי שהתיימרו להציג 'תחקיר' בעניין שימוש לא ראוי בכספי ציבור, אשר נועד לבחון התנהגות ציבורית בעלת חשיבות למנהל תקין, היה מצופה כי תוצגנה על ידכם במקביל נסיעות של רעיותיהם של יושבי ראש קודמים, על מנת לבחון מהו הנהוג והמקובל, ועל מנת להציג את התמונה המלאה בפני הציבור. למרות זאת, בחרתם להקדיש כמעט את כל כולה של התוכנית המפרה לנסיעותיה של רעייתו של מר ריבלין בלבד, מבלי שהוצגו נסיעות רעיותיהם של קודמיו בתפקיד, ללמדכם כי לא מטרות עיתונאיות ציבוריות עמדו לנגד עיניכם כי אם מטרות זרות. התנהגות זו חמורה שבעתיים שעה שעובר לפרסום הכתבה הוצגו בפניכם על ידי יועץ התקשורת של מרשנו, נסיעות רעיותיהם של יושבי ראש אחרים, ללמדך על המקובל והנהוג, אולם אתם בחרתם להתעלם מכך. אין זאת אלא שהחלטתכם להציג כמעט אך ורק את נסיעות רעייתו של מרשנו, מעידה פעם נוספת על חוסר תום הלב ועל עריכת 'תחקיר מגמתי ומוזמן' דווקא כלפי מרשנו".

מחברת החדשות של ערוץ 2 נמסר היום בתגובה: "חברת החדשות עומדת מאחורי כל מילה ששודרה בתחקיר. אולפן שישי העניק ליושב ראש הכנסת זכות תגובה מלאה במשדר. אנו מזכירים כי לאחר הפרסום החליט מבקר המדינה לבדוק את כל ההיבטים הקשורים בפרשה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully