וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 שניות התפנתם

ענת קם

21.10.2009 / 10:44

חבר הכנסת כרמל שאמה מציע להוסיף שעון עצר שיעדכן את הצופים כמה זמן נותר עד לתום הפסקת הפרסומות: "בדקות שלמות ללא שארית"

חבר הכנסת כרמל שאמה (ליכוד) הגיש אתמול הצעת תיקון לחוק הרשות השנייה לטלוויזיה וחוק התקשורת, שמטרתו ליידע את הצופים במהלך זמן הפרסומות מה משך הזמן שנותר לחזרה לשידור. חוק זה אמור להקנות לצופים חופש בחירה אם לצפות בפרסומות וכמה או לנצל את הזמן לעיסוקים אחרים.

בדברי ההסבר לחוק נכתב: "עם תחילת רצועות הפרסומות תופיע אינדיקציה על המסך בגודל סביר ובצורה הנראית לעין המעידה כמה דקות נותרו עד לחזרה לשידור התוכנית, כמות הזמן תצוין בדקות שלמות ללא שארית".

חבר הכנסת שאמה מסר: "לצערי המצב היום הוא שהצופה שבוי באי ודאות מתי השידור יחודש דבר היוצר תחושת אי נעימות ואי יעילות, כמו כן הדבר יבטיח לא לצופה לא לפספס חלק מהתוכנית בה הוא צופה.החוק ישרת הערוצים בכך שימנע את התחושה מהצופים כי הפרסומות נמשכות עד אין קץ. זו הצעת חוק צרכנית יותר מאשר תקשורתית החוק הוא מימוש של זכות הצופה לדעת. כמו שהערוצים דואגים לפרסם את לוח התוכניות כך שהצופים יכלכלו את זמנם בהתאם מן הראוי שינתן להם המידע בדבר משך הפרסומות כך שיוכלו לבחור מה לעשות גם ברגעים הקטנים שנמשכים לעיתים פרקי זמן ארוכים הניתנים לניצול אחר."

באיגוד השיווק הישראלי מתנגדים כצפוי ליוזמה של חבר הכנסת שאמה. מנכ"ל האיגוד תלמה בירו מסרה: "הצופה האינטליגנטי אוחז בשלט ואינו זקוק לאפוטרופוסים. צרכני הטלוויזיה נהנים כבר היום מזכות בחירה וממגוון ערוצים, שלא לדבר על הורדת תוכניות באינטרנט וממירים מקליטים שמאפשרים הרכבת לוח שידורים פרטי ללא פרסומות כלל. אנו מאמינים כי יותר משהיוזמה החדשה תועיל לצופים, היא תזיק למפרסמים ובראש וראשונה לזכיינים. גם כך זוהי תקופה קשה מאוד לזכייני הטלוויזיה. אנו מצפים מחברי הכנסת להושיט יד מחזקת לזכיינים בעת הזאת ולא לפגוע בהם פגיעה אנושה, בחסות החוק."

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully