וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרשות השניה: נפרסם מכרז על ערוץ 10 ביום ב'

ענת קם

22.10.2009 / 13:38

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט הודיע היום למועצת הרשות השניה כי לא ניתן לדחות עוד את פרסום המכרז. הנהלת ערוץ 10 תתכנס אחר הצהרים לישיבה דחופה

הרשות השניה הודיע לפני שעה קלה כי תפרסם את המכרז החדש על ערוץ 10 כבר ביום שני הקרוב. מהרשות נמסר: "בהמשך להתחייבות יושבת ראש מועצת הרשות השנייה למלא אחר הוראות היועץ המשפטי לממשלה, ובהמשך למכתבו של עורך הדין אבי ליכט מהיום, תפרסם הרשות השנייה מכרז לערוץ 10 ביום שני 26 באוקטובר".

הנהלת ערוץ 10 תתכנס אחר הצהרים לישיבה דחופה. מנכ"ל הערוץ יוסי ורשבסקי התייחס להודעת הרשות השניה ומסר: "בכירי ערוץ 10 וחברת החדשות נמצאים ברגעים אלה בעיצומו של דיון אסטרטגי, כיצד לעמוד בהסדר הקשה שאנחנו עומדים לחתום עליו, להחזיר את כל המחויבויות ולהוות אלטרנטיבה לערוץ 2. אנחנו משוכנעים שבסופו של דבר העבודה הזאת לא תהיה לריק".

המשנה ליועץ המשפטי לממשלה אבי ליכט הודיע היום למועצת הרשות השנייה כי אין לדחות יותר את ההכרזה על מכרז חדש על ערוץ 10. במכתב ששלח לפני שעה קלה ליועץ המשפטי של הרשות השנייה דורון אבני כתב ליכט: "אין בקיומן של יוזמות חקיקה המצויות בשלבים ראשוניים, כדי לגבור על חובתה של המועצה להפעיל את סמכויותיה כמתחייב על פי דין".

ליכט כותב, כי בעיתוי הנוכחי - 11 חודשים לאחר המועד האחרון לקבלת ההחלטה על פי התקנות ושלושה חודשים לפני תום תקופת הזיכיון של ערוץ 10 - יוזמות החקיקה אינן גוברות על חובות המועצה.

מכתבו של ליכט הגיע בתגובה לפניית מועצת הרשות השנייה, שביקשה ממנו להכריע בשאלת עיתוי פרסום המכרז על הפעלת ערוץ 10, לאחר שהמועצה החליטה עקרונית על פרסומו בישיבתה ביום שני האחרון. המועצה בקשה את חוות דעתו של ליכט, אם על רקע יוזמות החקיקה בעניין הארכת הזיכיון של ערוץ 10 ובמיוחד זו של חברי הכנסת כרמל שאמה ונחמן שי, יש להמתין למיצוי הליך החקיקה או לפרסם את המכרז מיידית.

פרסום המכרז ביום שני הקרוב יצריך מהרשות תיקונים בלוח הזמנים, משום שהתאריכים הקבועים בו כיום אינם מעודכנים. כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, ביולי האחרון החליטה הרשות כי התאריך האחרון להגשת ההצעות במכרז על הפעלת הערוץ הוא ה-22 באוקטובר וב-15 בנובמבר תוכננה ועדת המכרזים להתכנס. בנוסף, על הרשות להתייחס במכרז להליך החקיקה, שעם התקדמותו עשוי לייתר את פעילות ועדת המכרזים. כמו כן באפשרות הרשות לפרסם את המודעה על קיום המכרז ולהודיע בה כי את ספר המכרז ניתן יהיה לרכוש בעוד שבועיים מתוך תקווה שעד אז יושלם הליך חקיקה כלשהו.

ממשרד התקשורת נמסר בתגובה למכתבו של ליכט: "נמשיך בתיקוני החקיקה שיכללו את העמידה במחויבויות העבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully