וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

על תפוצה ורגישות

ענת קם

25.10.2009 / 14:01

עורך מעריב הורה על הדפסת מהדורה נוספת שבה לא הופיע מאמרו של יונתן שם אור על מוני פנאן, שלעדתו היה חסר רגישות. גורמים בעיתון: "הופקו לקחים לגבי נוהל אישור מאמרים בעמודי הדעות"

עורך מעריב יואב צור וסגנו יואב גולן החליטו הלילה בצעד נדיר להפסיק את הדפסת העיתון ולהחליף את אחד המאמרים המופיעים בו. מדובר במאמר של איש התקשורת יונתן שם אור, המפרסם מדי שבוע טור במדור הדעות של המוסף היומי של מעריב, "המגזין". המאמר הציג דיאלוג בדוי בין אנשי השוק האפור ושרון פנאן, אלמנתו של מוני פנאן. חלק ממנויי העיתון ודוכני המכירה קיבלו את המהדורה שבה מופיע המאמר.

לוואלה! ברנז'ה נודע, כי המאמר אושר להדפסה על ידי הגורמים האחראיים על עמודי דעות ובראשם עורך המוסף לשבת רמי רוטהולץ, אולם העורך הראשי של מעריב יואב צור, שראה את המאמר רק לאחר הדפסת חלק מהגיליונות המיועדים למנויים, הורה להסירו. במקומו של שם אור שובץ מאמר של שלמה גזית, שכבר פורסם לפני מספר ימים בעיתון. גורמים במעריב סיפרו כי במערכת חשו אי נוחות רבה מהטענות והביטויים שהופנו כלפי משפחת פנאן שטרם קמה מהשבעה, וכי הופקו לקחים לגבי נוהל אישור מאמרים בעמודי הדעות עד ירידתם לדפוס.

רמי רוטהולץ אמר הבוקר לוואלה! ברנז'ה: "המאמר לא מצא חן בעיני העורכים, זה דבר שקורה יום יום. ההחלטה נעשתה כשעה לאחר הדד ליין וכבר לא ניתן היה לשים שם מודעה או מאמר חלופי ולכן הוחלט להכניס שוב את מאמרו של שלמה גזית".

יונתן שם אור אמר הבוקר: "העורכים עשו את זה ברגע האחרון ולא אמרו לי למה. באופן כללי לעורך יש זכות לא לפרסם חומרים, בשביל זה יש עורכים. האם זו החלטה מקצועית שאני כעורך הייתי מקבל? לא. אני שלחתי את המאמר ואני חושב שצריך לפרסם אותו. לסאטירה יש מקום בתקשורת, בוודאי בנוגע לפרשה כל כך חמורה, אבל אני לא העורך הראשי של מעריב והעורכים הראשיים הם אלה שמחליטים".

ממעריב נמסר בתגובה: "המאמר לא היה ראוי לפרסום".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully