וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

10 בהתמדה

אילנה דיין

26.10.2009 / 0:01

"אלו לא בהכרח הכתבות החשובות במובן הנוקשה של המילה, אלא אלה שחשובות לי בלב". ערב עליית העונה ה-16 של "עובדה", אילנה דיין בוחרת את עשר הכתבות החשובות לה

שרה רביד, אישה מוכה,

הבמאית רותי וולק מלווה את מסע הבריחה שלה מן הגיהינום שהיו חייה. בגלל התמונה האחת של שרה, נכנסת בלילה לבריכה של קיבוץ סאסא. בעלה לא הרשה לה ללבוש בגד ים, וזאת היתה הפעם הראשונה אחרי המון שנים שהיא נכנסת למים. (אוקטובר 1994)

חטיפת ילדי תימן

בגלל התמונה של נעמי גברא שמראה לבמאי אורי רוזוונקס איך בדיוק תלשו לה את הילד ציון מהידיים. ובגלל שנתנו קול למי שלא היה להם קול (וכל פעם שעשינו את זה, גם כשצילמנו את פצועי מלחמת לבנון השניה זועקים את זעקת העלבון שלהם הרגשתי ככה, ולכן הסרט הזה היה כל כך חשוב בעיני). (מרץ 1998)

"מצדה"

סרט עוצר נשימה של ארי פולמן על אנייה של צים שנטרפה אי שם בלב ים, וקורותיה נשארו חידה. בגלל ארי. (דצמבר 1995)

חווה אלברשטיין

חווה מוציאה דיסק חדש אחרי שנים של שתיקה, ושרה לי שיר קטן בתוך בית כנסת קטן בדרום ת"א. בגלל חווה. (אפריל 2003)

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

זהב לבן עבודה שחורה

סרטה של טלי שמש על עובדי הקבלן במפעלי ים המלח. בגלל שסוף סוף נחשפו השיטה והניצול ועוצמתם של בעלי ההון ואין-האונים של הפועלים הפשוטים. (יוני 2004)

איתי אנגל בעיראק

(וגם בלבנון ובעזה) – בגלל אומץ הלב. (דצמבר 2005)

נער הגבעות

כתבה שעשיתי עם אברי רן, מתנחל שנוי במחלוקת שהקים חווה שנויה במחלוקת בגבעות מעל איתמר. בגלל דמותו המיוחדת של אברי, ובגלל שנדמה היה לי שהצלחתי להתקרב אל עולמו של אדם שחי על פי דרכו, גם אם דרכו לא מקובלת על רבים. (מאי 2005)

תחקיר האנתרקס

עמרי אסנהיים חשף את האופן שבו בוצעו ניסויים בחיילים, לפעמים בלי ידיעתם (וגם תחקיר ישראייר, והתחקיר על משה קצב, ועל פרשת פרניאן ועוד ועוד) – בגלל שזה התפקיד שלנו, בסופו של דבר. בגלל שכל פעם אנחנו לומדים מחדש כמה קשה להיות עיתונאים חוקרים, וכמה הזן הזה הולך ונכחד, וכמה חשוב לכן להמשיך לעשות את זה, למרות הלחצים והקושי. (מאי 2007)

המסע לקולומביה

סיפור המלחמה של צבא קולומביה בגרילה שקורעת את המדינה הזאת לגזרים; צילמתי שם עם הבמאי שלנו, גלעד טוקטלי. וכל מסע כזה עם גלעד, לג'ונגלים של דרום אמריקה, לשכונות העוני של מומביי, לסיפונה של נושאת מטוסים אמריקנית ערב המלחמה בעיראק, או למשרדו של דונלד טרמפ במרומי מגדל טראמפ במנהטן – כל מסע כזה הוא חוויה לכל החיים. גם אם לא היינו הופכים את זה לכתבת טלוויזיה, היינו יכולים שנינו לחיות לנצח על הזיכרונות. שם אנחנו צוברים את החוויות שמהן בנויה השותפות בינינו, שהיא באמת יחידה במינה. (מאי 2009)

הראיון עם ראש הממשלה אהוד ברק ערב בחירות 2000

בגלל השטויות שעשיתי שם, כשהתעקשתי להפסיק אותו באמצע המשפט. נכון, הייתי חייבת לחדול אותו מדברי תעמולה, והזמן אזל, והתכנית הבאה חייבת להתחיל. אבל התוצאה על המסך הייתה לא טובה. למדתי משהו. אני מקווה. (דצמבר 2000)

העונה ה-16 של עובדה תעלה לשידור ביום שלישי 27/10 בשעה 21:00

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully