וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניצן חן מציג את ההרכב

ענת קם

26.10.2009 / 15:18

מדיניות שידורי הספורט החדשה של מועצת הכבלים והלווין: ערוץ הספורט יוכל לשדר מפעלים בין לאומיים בערוצים בתשלום

משחק מרכזיים מליגות רבות בעולם ישודרו מעתה בערוצים 5 ו-5+ הפתוחים של ערוץ הספורט, כך עולה ממדיניות שידורי הספורט החדשה של המועצה לשידורי כבלים ולווין, שתכנס לתוקף ב-1 בנובמבר. ההחלטה, הקובעת רשימה שידורים שהערוץ יחויב לשדר בערוצים פתוחים, כוללת את המשחק המרכזי מכל מחזור של ליגת האלופות בכדורגל, המשחק המרכזי של ליגת העל הישראלית בכדורסל, משחקים מרכזיים מה-NBA, משחקי שחקנים ישראליים טורנירי גראנד סלאם בטניס ועוד. כמו כן מחייב המפרט שידורי ספורט נשים, ספורט נכים מהדורות חדשות ספורט בעברית וערבית ועוד. מפרט השידורים לערוץ 5+ כולל בין היתר משחק מליגת העל בכדורסל, משחק מרכזי נוסף מכל מחזור של ליגת האלופות, משחק מרכזי מהליגה הספרדית בכדורגל, משחקים נוספים מה-NBA ועוד.

המועצה לשידורי כבלים ולווין הודיעה היום כי מדיניות שידורי הספורט החדשה עליה הוחלט ותכנס לתוקף ב-1 בנובמבר היא המודל שהוצע בקיץ האחרון, שעיקריו מפרט מסודר של שידורים בערוצים הפתוחים 5 ו-5+, התניית שידור בערוץ 5+LIVE בהעברת משחקים לערוצים הפתוחים ומפרט רשימה ארוכה של משחקים בעלי חשיבות ציבורית שיש לשדר בערוצים הפתוחים. ההחלטה החדשה מיטיבה עם ערוץ הספורט בניגוד למודל הראשון שהוצע בנובמבר 2008, שכלל הגבלת השידורים החיים בערוצים בתשלום ללא קביעה מסודרת בנוגע לערוצים הפתוחים. המועצה תשוב ותבחן את המדיניות בתום שנה ממועד כניסתה לתוקף או אם יחולו שינויים משמעותיים בשוק.

החלטת המועצה התקבלה לאחר כשנה של דיונים עם גופי השידור וארגוני ספורט שונים, שהביעו התנגדות גורפת לאיסור על שידורים חיים בערוצים בתשלום בשל אובדן ההכנסות הצפוי. מהמועצה נמסר כי המודל נבחר מאחר שהוא יעשיר את השידורים בערוצים הפתוחים, הן מבחינה כמותית והן מבחינה איכותית, יגרום לכך שהאירועים המשמעותיים ישודרו בערוצים פתוחים ויקנה לצרכנים מידע ברור לגבי השידורים שהם זכאים לראות במסגרת ערוצי הבסיס.

המועצה עיגנה בהחלטתה גם מנגנון המחייב שידור משחקים מרכזיים ממפעלים הנרכשים לשידור בערוץ 5+LIVE בערוצים הפתוחים, וזאת כתנאי לשידור בערוץ זה. המנגנון יאפשר לערוץ הספורט תמריץ לרכוש מפעלים נוספים, שיהפכו את ערוץ 5+LIVE לאטרקטיבי יותר ובמקביל יעשירו גם את הערוצים הפתוחים. כמו כן, המועצה קבעה באילו תנאים תוכל צ'רלטון לרכוש ולשדר משחקים שערוצים פתוחים סרבו לרכוש ולשדר, וזאת על מנת להגדיל את ההיצע הכולל ומגוון השידורים המוצעים לצופי הספורט ולאפשר חשיפה של מקסימום משחקים.

יושב ראש המועצה ניצן חן: "אני מברך על המודל הנבחר, אשר מרחיב את היצע השידורים, מבטיח חשיפה של מגוון תחומי ספורט, נותן לגופים המשדרים תמריץ לרכוש מפעלים נוספים ולהציע לצופי הספורט טלוויזיה עשירה ומעניינת יותר, ונותן לצרכנים תמונת מצב ברורה לגבי המשחקים והשידורים שהם זכאים לראות ללא תוספת תשלום ולגבי משחקים שצפייה בהם כרוכה בתשלום נוסף. אני שמח שהחלטת המועצה התקבלה פה אחד וללא מתנגדים".

חבר המועצה וועדת הספורט, יגאל לוי: "הספורט הוא מוצר עממי שמעורר עניין רב בקרב קהל צופים גדול. החלטת המועצה מבטיחה שהציבור ייהנה ממגוון שידורי ספורט איכותיים מבלי שייאלץ לשלם סכומי כסף גבוהים".

בצ'רלטון סירבו להגיב לידיעה. טרם התקבלה תגובת ערוץ הספורט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully