וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא נזכור את כולם

ענת קם

27.10.2009 / 12:13

ערוצים 2 ו-10 לא ישדרו תכניות מיוחדות ליום הזיכרון ליצחק רבין. נתי דינר: "החיים לא נפסקים ובמקומות הראויים יש אזכור של הנושא"

הערוצים המסחריים לא ישדרו תכניות מיוחדות ביום הזיכרון ליצחק רבין שיתקיים ביום חמישי. עם תחילת ציון יום הזיכרון מחר (רביעי) ימשיכו זכיינית ערוץ 2 רשת וערוץ 10 בשידוריהם הרגילים: רשת תשדר את "צחוק מעבודה" ותכנית מקדימה ל"רוקדים עם כוכבים". בערוץ 10 תשודר "הישרדות".

סמנכ"ל האסטרטגיה ואחראי הפרוגרמינג בערוץ 10, נתי דינר, חושב שהעיסוק בנושא בתכניות האקטואליה מספיק: "יהיו מגוון שידורים לאורך היום ואפשר יהיה לשדר 'הישרדות' בערב. ילדים הולכים לבית הספר בבוקר, מדברים על רבין ואחרי הצהריים הולכים לחוגים. החיים לא נפסקים ובמקומות הראויים יש אזכור של הנושא. אי אפשר לתת לציבור כל היום תוכן אחד וזה לא נורא אם רק חלק מהתכניות יעסקו בנושא ולא כולן. לא צריך להטיל על הערוצים המסחריים את החובה לטפל בזה".

ברשת מעדיפים לא להסתכן באיבוד צופים בפריים טיים, ודאי לא מול "הישרדות", אבל יקדישו את תכניות האקטואליה באותו ערב לרצח רבין. עמוס נוימן, אחראי הפרוגרמינג ברשת, אמר לוואלה! ברנז'ה: "טקס האזכרה הממלכתי ישודר בשעה 15:00 וישיבת הזיכרון המיוחדת של הכנסת בשעה 17:00. גם התכניות של אברי גלעד וגדי סוקניק יתייחסו לעניין".

על פי חוק יום הזיכרון ליצחק רבין משנת 1997, מדובר ביום זיכרון ממלכתי שחובה לציינו בבתי הספר, במוסדות המדינה ובבסיסי צה"ל. עם זאת, אין קביעה בחוק בנוגע לשידורים ביום זה, וגם כללי הרשות השנייה אינם מחייבים זאת. מהרשות השניה נמסר: "ישנו כלל המחייב את הזכיין לשדר שידורים הרלוונטיים לימי חג ואבל, לפי בחירתו. אין הוראות ספציפיות לגבי יום השנה לרצח רבין. מנכ"ל הרשות השנייה מצר על כך שהזכייניות אינן בוחרות לעסוק בשעות הפריים בתוכן רלוונטי בערב יום השנה לרצח רבין".

מי כן ישדר?

ערוץ 1 ישדר ביום רביעי משדר מיוחד של מחלקת התעודה, בבימוי אורי גולדשטיין ובעריכת איתי לנדסברג. הסרט יבחן את הפקת הלקחים, חשבון הנפש הציבורי, המורשת והמחלוקות. ביום חמישי ישדר הערוץ את טקס האזכרה הממלכתי וכן יקדיש מהדורות מיוחדות של "המהדורה" ו-"שווה מחשבה" לעיסוק בנושא.

HOT תשדר ביום רביעי בערב תכנית מיוחדת של "שיחת נפש" בה יפגוש פרופ' יורם יובל את יובל רבין ולאחר מכן ישודרו שני סרטים ישראלים שהופקו בתמיכת HOT, "שנת אפס" של יוסף פיצ'חזדה עם קרן מור, מנשה נוי ומוני מושונוב ואחריו "מחילות" של אודי אלוני עם איתי טיראן.

ב-HOT VOD תפתח קטגוריה מיוחדת החל ממחר (שלישי) בה ניתן יהיה לצפות בסרטי התעודה "כל שישי בכיכר" של שי יונה המציג את המשתתפים הקבועים בטקסים השבועיים לזכרו של רבין, "רבין - פרס, הכל אישי" סרטו של אריק הניג שעוסק במערכת היחסים המורכבת בין יצחק רבין ושמעון פרס, "היום שאחרי השלום" של ג'רמי גיליי וג'וד לאו המציג את ניסיונם להביא ליום אחד בשנה ללא מלחמות ברחבי העולם וכן מספר תכניות מערוץ ההיסטוריה העוסקות בהתנקשויות פוליטיות, בהן "יצחק רבין – מזוית אישית" וסרטים הקשורים בהתנקשויות בג'ון פ. קנדי, אנואר סאדאת, מרטין לותר קינג ומהטמה גנדי.

ערוץ yes-דוקו ישדר ביום רביעי בערב בהקרנת בכורה את הסרט "צולם ע"י יצחק", שמציג את סרטי הפילם שצילם יצחק רבין במצלמת ה-8 מילימטרים שלו, החל מהימים שלאחר מלחמת ששת הימים ועד מינויו לראש הממשלה ב-1974. בסרט משתתפים בני משפחתו, כולל ילדיו ונכדיו וכן חברים ועמיתים בהם שמעון פרס, דני פתיר, רוחמה חרמון, משה מילנר, עמוס חורב, ועוד. את הסרט ביימה וערכה לימור פנחחסוב והוא הופק על ידי קיקרו הפקות בתמיכת קרן רבינוביץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully