וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עומדים נגד הרוח

עמית יולזרי וענת קם

27.10.2009 / 17:38

אורלי וילנאי ויאיר לפיד השתתפו בכנס הבחירות של תנועת "רוח חדשה", שמטרתה להחליף את יו"ר ארגון המורים רן ארז. לפיד: "עורכים ומנכ"לים שאלו אותי אם אני בטוח שאין פה הפרה של כללי האתיקה"

יח"צ - חד פעמי

(צילום: יח"צ, עריכה: גדי ויינסטוק)

בין הדוברים בכנס הבחירות של תנועת "רוח חדשה" בסמינר הקיבוצים בתל-אביב בלטו העיתונאים יאיר לפיד ואורלי וילנאי. לצד הבעת תמיכה במטרות התנועה התוודו השניים על לחץ שהופעל עליהם על ידי בכירים בתקשורת ואנשי יחסי ציבור בכירים שלא להגיע לכנס או להביע תמיכה פומבית בתנועה ששמה לעצמה מטרה לכבוש את הנהגת ארגון המורים בבחירות בפברואר 2010 .

לפיד סיפר כי יומיים לפני האירוע החל לקבל טלפונים מבכירים בתקשורת שעובדים איתו שניסו להניא אותו מכוונתו להופיע בכנס: "עורכים ומנכ"לים שאלו אותי אם אני בטוח שאין פה הפרה של כללי האתיקה", סיפר לפיד. "הופתעתי מאוד מאחר ומדובר בבחירות של ארגון מקצועי ולא של מפלגה ואחרי הכל יש לי ילדים במערכת. הם המהמו במבוכה ושאלתי את עצמי מה הולך כאן. אחרי הכל זה לא נעים שאדם שמשלם לך משכורת שואל אם אתה בטוח שאתה עושה דבר נכון".

לפיד המשיך לצטט מתוך הטור שטרם פורסם ותקף את ארגון המורים בראשות רן ארז. "הם שכרו משרד יחסי ציבור אגרסיבי ויקר (מורל צור ע.י, ע.ק) שמנהל קמפיין הפחדה, עם חלק מהעיתונאים כמו אורלי וילנאי הם נכנסו לעימות ובמקרה שלי הם ניסו להפעיל את מערכות התקשורת מאחורי גבי". אורלי וילנאי סיפרה לקהל כי לפני הכנס קיבלה שיחה מאיש יחסי ציבור בכיר, שבשמו לא נקבה, שרצה לוודא כי היא יודעת שהיא משתתפת בכנס בחירות. "את יודעת שלעיתונאים זה אסור וממש לא אתי", אמר אותו יחצ"ן, שלטענת וילנאי ואף שלח לה בפקס מה מותר ואסור לה כעיתונאית. "אני כאן כי פגשתי חבורה מופלאה של אנשים שיכולים לעשות שינוי", אמרה וילנאי. "אם רן ארז בפאניקה אז יש בשורה חדשה בשטח".

את תגובתו של יאיר לפיד לא ניתן היה להשיג. סוכנו בועז בן ציון אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "קשה לי להגיב על אירועים שאני לא מכיר ואין לי מושג שקרו. אני לא מכיר את הפרטים". בחברת החדשות של ערוץ 2 סרבו להגיב לדברים, טרם התקבלה תגובת העיתון ידיעות אחרונות בו מפרסם לפיד את טורו השבועי.

אורלי וילנאי אמרה היום לוואלה! ברנז'ה: "מעולם לא טרחתי להסתיר את דעותיי בנושאים הרי גורל לחברה בישראל וכך אמשיך לעשות. נתתי שם הרצאה על מעורבות חברתית, זו ההרצאה הרגילה שלי".

רונן צור: "יאיר לפיד איננו מעל החוק"

יועץ התקשורת רונן צור אמר היום לוואלה! ברנז'ה: "עיתונאים המשתתפים במסע בחירות פוליטי כמי שתופסים צד, ראוי שיוותרו על תפקידם העיתונאי ויהפכו להיות אנשי ציבור, כי מרגע זה האובייקטיביות והסיקור ההוגן שהם אבן היסוד של התקשורת, נשמטו מעצם הופעתם לצד מועמד כזה או מועמד אחר. דווקא מיאיר לפיד, המטיף מדי שבוע לכל העולם ואשתו על חשיבות שמירת החוקים, הכללים, המוסר והצדק מצופה לכבד את אותם כללים כאשר מדובר בו. יאיר לפיד איננו מעל החוק ומעל הכללים הנהוגים בחברה הישראלית למרות שהיה עיתונאי.

"לעצם העניין, השתתפות של עיתונאים במסע בחירות פנים ארגוני פוגעת בתדמיתו של ארגון המורים ולא מאפשרת קיומן של בחירות הוגנות עבור כל הצדדים, ואנחנו כמי שמייצגים את הארגון חוששים מפגיעה בתדמית הארגון ובתדמית המורים. איננו חושבים שעיתונאים צריכים לתפוס צד, לא לדו של רן ארז ולא לצדו של מועמד אחר".

צור התייחס גם לדבריו של לפיד שכינה את משרדו "משרד יחסי ציבור אגרסיבי" ואמר: "אנחנו נפעל במלוא האגרסיביות כדי להגן על זכויותיהם של המורים ועל שמירת תדמיתו של הארגון. כאשר הובלנו את הקמפיין שבשיאו הגיעו עשרות אלפי אזרחים לככר רבין לתמוך במורי הארגון, אנחנו היינו שם עם המורים ועם הנהלת הארגון ולצערנו את יאיר לפיד לא ראינו שם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully