וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרשת יונייטד: ראובני-פרידן יקבלו 6.5 מ' ש' משלמור-אבנון-עמיחי

איילה צורף

28.10.2009 / 18:21

רמי שלמור: אם ראובני היו מקבלים הפשרה שהצענו מצבם היה טוב יותר; פרידן: שלמור ממשיך בלהטוטים התקשורתיים

שלמור-אבנון-עמיחי ישלמו לראובני-פרידן 6.5 מיליון שקל. כך קבע הבורר השופט בדימוס בעז אוקון, בפסק בוררות שהגיע לידי themarker. אוקון שימש כבורר בסכסוך שבין שני משרדי הפרסום, שעד לפני כשנה וחצי עוד היו שותפים עסקיים. השותפות בינהם התפרקה ברעש גדול ובסכסוך מתוקשר.

לפי החלטת הבורר, ישלמו שלמור לראובני 5.8 מיליון שקל כפיצוי על אבדן הכנסה מתחום רכש המדיה לאחר פירוק יונייטד; כמו כן ישלמו שלמור לראובני 700 אלף שקל הוצאות הבוררות.

הרקע לסכסוך: לפני כשנה וחצי הורתה הממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, על פירוקה של חברת רכש המדיה יונייטד שעסקה עד אז ברכישת שטחי פרסום וזמן אוויר בעבור לקוחות משרדי הפרסום שלמור אבנון עמיחי וראובני פרידן, והיתה בבעלות מלאה של שני המשרדים.

אורן יוניוב (שהקים לימים את חברת רכש המדיה יוניון) ושלמור אבנון עמיחי התכוונו להקים חברת רכש מדיה חדשה על בסיס חלק מלקוחות יונייטד, אך מהלך זה גרר תביעות הדדיות של שני המשרדים.

לדברי רמי שלמור: "ראובני פרידן הגישו תביעה מופרכת בגובה 33 מיליון שקל. אילו היו קשובים להצעות הפשרה שהנחנו על השולחן בראשית הדרך, מצבם היום היה טוב יותר", אמר שלמור תוך שהוא רומז כי משרדו היה מוכן לשלם סכום גבוה יותר לראובני-פרידן בעת פירוק השותפות.

נקודות המוצא של הצדדים היו רחוקות זו מזו

בפני הבורר דיווחו השותפים בשלמור-אבנון-עמיחי על כך שהציעו לראובני-פרידן 9 מיליון שקל בעבור רכישת חלקם ביונייטד, כך נכתב בפסק הבורר. עם זאת אומר פרידן כי הצעה כזו מעולם לא עמדה הלכה למעשה על הפרק.

על פסק הדין אומר פרידן: "הקלישאה שהצדק יצא לאור נכונה גם במקרה זה. שלמור גררו אותנו לשנתיים של סכסוך מתוקשר ומיותר. אם התיק היה נידון בבית משפט ולא בוררות, שלמור-אבנון-עמיחי היו גומרים במקום הרבה יותר גרוע".

בנוגע לרמיזות של שלמור לפיהן הוא יכול היה לקבל סכום גבוה יותר בתחילת הדרך אומר פרידן: "גם עכשיו אחרי שהבורר פוסק את דברו, ופסק לטובתנו, רמי שלמור ממשיך עם הלהטוטים התקשורתיים שלו".

חומר מעניין נוסף העולה מפסק הבורר נוגע להערכות השווי של הנזק שנגרם לראובני-פרידן בעקבות פירוק יונייטד: "נקודות המוצא של הצדדים היו רחוקות זו מזו, והפער בהערכות השווי של הצדדים היה גדול. פרופ' אמיר ברנע (מטעם ראובני-פרידן - א.צ) סבר כי הנזק הגיע לסכום של 25.48 מיליון שקל. רו"ח מיקי בלומנטל (מטעם שלמור-אבנון-עמיחי - א.צ.) העריך כי מצבו של משרד פרידן הוטב ונוצרו לו רווחים בשווי העולה על 12 מיליון שקל. זאת משום שעקב סיום פעולת יונייטד ניתנה לחברת המדיה שהקים משרד פרידן אישור לשתף פעולה עם חברת מדיה השייכת לקבוצת מקאן".

בין היתר הוציא השופט אוקון צו מניעה לשנה האוסר על שלמור אבנון עמיחי להתקשר בכל דרך עם אורן יוניוב. תוקף צו זה יפוג בסוף החודש, אז סביר כי השניים יחזרו וישתפו פעולה ברכש מדיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully