וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רשת ב' למען חלק ב'

ענת קם

28.10.2009 / 20:54

ועד טכנאי הרדיו ברשות השידור פוצץ את המשא ומתן עם הנהלת הרשות בנושא הרפורמה הצפויה ועיתונאי קול ישראל דורשים מההנהלה את המנוי על עיתון הארץ

המשא ומתן בין הנהלת רשות השידור וועדי העובדים ברשות שמתקיים בימים האחרונים בצורה מרתונית התפוצץ היום במגעים עם טכנאי הרדיו. אחת הסוגיות הנידונות במסגרת המשא ומתן היא שימור המשכורות לעובדים שישארו ברשות לאחר פיטורי העובדים במסגרת הרפורמה. במהלך הדיונים עם טכנאי הטלוויזיה, סוכם כי השעות הנוספות של טכנאי הרשות ישומרו ביחס של 1:3, כלומר על כל שלוש שעות נוספות שהטכנאים מקבלים כיום הם יקבלו אחת בהסכמי העבודה החדשים. טכנאי הרדיו, שדרשו להשוות את התנאים לאלה של טכנאי הטלוויזיה, נתקלו בסירוב והמשא ומתן התפוצץ.

נושא נוסף שנידון בין העובדים וההנהלה הוא שאלת ניוד העובדים בין משימות, אשר משרד האוצר מחייב שיופיע בהסכמי העבודה החדשים. סעיף זה זוכה להתנגדות גורפת מצד כל הועדים, בהם עובדי הדירוג המשולב בטלוויזיה שהשתתפו גם הם בימים האחרונים. אחד מעובדי דירוג זה אף אמר הערב לוואלה! ברנז'ה: “אמרנו לברק שטרוסברג, סגן הממונה על השכר באוצר, שלא תהיה רפורמה אם ששה בכירים ברשות השידור מרוויחים בשנה כמו כל עובדי הדירוג המשולב בטלוויזיה ביחד. ההנהלה צריכה לתת את שלה והעובדים יתנו את שלהם, לא יכול להיות שייהיו הפקעות בחוזים האישיים ואצלנו רוצים להעיף עובדים? אם הם רוצים לנייד בין משימות, שלא יפטרו מלכתחילה את מי שמבצע אותן ואז לא יצטרכו לנייד עובד במקומו".

גם המשא ומתן עם העיתונאים ברשות לא הגיע לפריצת דרך משמעותית וסכסוך העבודה שהוכרז על ידי עיתונאי קול ישראל עומד בעינו. ביום ראשון האחרון נפגשו העובדים עם מנכ"ל הרשות מוטי שקלאר והציגו בפניו את דרישותיהם במסגרת סכסוך העבודה. אחד הסעיפים מתייחס לאפשרות שמעניקה הרשות לעיתונאיה, לקבל עיתון יומי לביתם. לאחרונה לא מאפשרת הרשות לעובדים לבחור בעיתון הארץ בשל עלותו, ושקלאר הציע לעובדים שלא מעוניינים בידיעות אחרונות או במעריב לקבל את ישראל היום. העובדים מבקשים להשיב להם את אפשרות הבחירה בנושא.

סעיף נוסף מתייחס לדרישת משרד האוצר לאפשר עקרונית פיטורי ייעול ברשות. גדי בן יצחק, יושב ראש ועד עיתונאי קול ישראל בירושלים, אמר לוואלה! ברנז'ה כי אם סעיף זה ימומש, לחברי הכנסת תינתן האפשרות להמשיך ולהוריד את האגרה ובעקבותיה את הכנסות הרשות, כך שלא תהיה ברירה אלא להיכנס לגירעון ולפטר עובדים. לדבריו, “צריך רפורמה, נאבל לא של הפוליטיקאים".

לאחרונה שלח משרד האוצר לרשות השידור דירשה להצגת מתווה חלופי לרפורמה עד ה-15 בנובמבר ובנוסף הודע כי בכל מקרה בינואר הקרוב תחזור לתוקף ההפחתה השנתית של 5% בגובה אגרת הרשות וכן 36% מתקציב הטלוויזיה יוסט להפקות חיצוניות.

מנכ"ל רשות השידור מוטי שקלאר אמר הערב: “בכל מה שקשור לועדיים שישבו בימים האחרונים בישיבות המרתוניות, העיתונאים, טכנאי הטלוויזיה ועובדי הדירוג המשולב הייתה התקדמות בנושאי הליבה שהם ניוד העובדים והסכמי העבודה והשכר החדשים. לצערי עם טכנאי הרדיו זה התפוצץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully